וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.אל.אן: נשחרר את כל החטופים בשבוע הבא

28.10.2003 / 6:30

המחתרת הקולמביאנית תשחרר את ה-7, בהם 4 הישראלים, בתמורה לביקור משלחת הומניטרית באזור. האו"ם: ההצעה - רצינית ביותר. המטיילים נחטפו לפני חודש וחצי

ארגון המחתרת הקולומביאני אי.אל.אן מודיע כי הוא מתכוון לשחרר את כל שבעת התיירים החטופים שבידיו, בהם ארבעת הישראלים, בשבוע הבא. בקול ישראל דווח כי המחתרת תשחרר קודם כל את הצעיר הספרדי ואחריו את השאר.

אנשי המחתרת דורשים כי בזמן שחרור החטופים יהיו נוכחים במקום נציגים מטעם האו"ם, מתווכי הכנסיה ומנהיג הארגון הכלוא, פנצ'סקו גאלאן. אחרי העסקה יוחזר גאלאן לכלא.

מתווך מטעם הכנסיה הקתולית סיפר לסוכנות איי.פי כי באי.אל.אן דורשים כי ועדה הומינטרית תבקר באזור שבו היא פועלת כדי לבדוק את מצב הכפריים. בארגון מעוניינים להעלות את המודעות בעולם למצב המצוקה בו חיים אינדיאנים מקומיים באזור.

שגריר ישראל בקולומביה, יאיר רקנאטי, אמר הבוקר כי הדרישות שהציב הארגון בהחלט מתקבלות על הדעת. בראיון לגלי צה"ל טען רקנאטי כי "התביעות הן תביעות יחסית קלות. הן בהחלט תביעות שהן לא מקשות יותר מידי, לא על הממשלה ולא על הכנסייה". לדבריו, "אני מאמין שהאו"ם יענה גם לתביעות האלה". בתוך כך, אמר דובר האו"ם בבוגוטה כי הארגון קיבל את הודעת המחתרת באמצעות הכנסיה ו"היא נראית רצינית ביותר".

שמונה תיירים, בהם ארבעת הישראלים בני דניאל, עידו גיא, ארז אלטוויל ואורפז אוחיון, נחטפו לפני חודש וחצי במהלך טיול בהריסות עיר עתיקה באזור סיירה נבאדה. צעיר בריטי הצליח להימלט משוביו ביום הראשון ונמצא על ידי תושבים מקומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully