וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון: אין לנו כוונה להרוג את ערפאת

27.10.2003 / 14:09

ראש הממשלה אמר לחברי פרלמנט מאירופה: ערפאת חי ופעיל מאוד ברצח ובטרור. תמה מדוע הפלסטינים אינם מתקדמים במפת הדרכים. בחמאס מבהירים: לא נתמוך בהודנה

ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר היום לחברי הפרלמנט מאירופה המבקרים באזור כי לישראל אין כוונה להרוג את יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, "למרות הדם הרב שעל ידיו".

שרון אמר בתשובה לשאלת נציג אירי כי "אין לך מה לדאוג, ערפאת חי ופעיל מאוד ברצח ובטרור. מנהיגים מבקשים ממני לדאוג למלאי המזון והבטריות שלו, אבל אותי מדאיגים יותר חיים של נשים וילדים שאבדו בגללו ולא הבטריות". ראש הממשלה הוסיף שאם הפלסטינים מודאגים מהבניה בהתנחלויות, הוא אינו מבין מדוע אינם מתקדמים לשלב שידון בבעיה זו במפת הדרכים.

ראש הממשלה הפלסטיני, אבו עלא, מציב תנאים לחידוש המו"מ עם ישראל: הפסקת ההתקפות נגד הפלסטינים, עצירת ההתנחלויות ובניית גדר ההפרדה. בראיון לעיתון הרשמי של הרשות הפלסטינית, "אל איאם", רמז אבו עלא כי יסכים להמשיך בתפקידו גם לאחר שיפוג תוקף ממשלת החירום בראשותו, בעוד כשבוע. בקול ישראל דווח כי אבו עלא אמר שבעוד כשבוע צריכה המועצה המחוקקת הפלסטינית לאשר מחדש את הממשלה, מבלי שדיבר על מינוי ראש ממשלה אחר תחתיו.

מופז יכריז מחר על מספר הקלות

בתוך כך מחדשת מצרים את המאמצים לשכנע את ארגוני החמאס והג'יהאד האיסלאמי להפסיק את הפיגועים נגד ישראלים. פקידים מצרים ופלסטינים בקהיר מסרו כי אבו עלא ביקש ממצרים סיוע בעניין. פקיד מצרי מסר כי המצב באזור יוצא מכלל שליטה, ויש לפעול להפסקת ההדרדרות. על פי הדיווח, ראש הממשלה הפלסטיני הבטיח להגיע לקהיר כדי להשתתף בשיחות עם נציגי הארגונים.

כתבי "הארץ", עמוס הראל, ארנון רגולר וגדעון אלון, מוסיפים:

אתמול מסרו גורמים פלסטינים כי בתקופה האחרונה מתנהלים מגעים בין הרשות הפלסטינית לארגון החמאס בניסיון להגיע להודנה מחודשת. לדברי הגורמים, בתקופה האחרונה נפגשו אנשיהם של אבו עלא וערפאת, עם נציגי החמאס בניסיון להכשיר את הקרקע להשגת הפסקת אש מחודשת. הגורמים העריכו כי המגעים יצברו תאוצה לקראת תום כהונת ממשלת החירום הפלסטינית, והרכבת ממשלה חדשה בראשות אבו עלא.

עם זאת, בכיר החמאס בעזה, עבד אל עזיז רנתיסי, אמר היום כי ארגונו מתנגד להודנה ואינו מנהל עם הרשות משא ומתן לחידושה.

שר הביטחון, שאול מופז, החליט לקבל את המלצת צה"ל ולהכריז מחר על כמה הקלות בסגר הנוקשה על השטחים. מופז הכריע בכך ויכוח חריף המתנהל בשבועות האחרונים בין צמרת המטכ"ל, הדוגלת בהקלות נרחבות לפלסטינים, לבין השב"כ, הטוען כי אסור בשום אופן להקל את הלחץ בשטחים. עם זאת, נראה ששר הביטחון מתכוון לנקוט צעדים מוגבלים יותר מאלו שעליהם ממליץ הצבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully