וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילנות בטוחה: ברן תשנה את ההסכם עם YES ותבצע עבורה התקנות בלבד

5.3.2001 / 12:09

להערכת בית ההשקעות, החברה לא תרכוש ציוד עבור YES כפי שהיא עושה כיום; מעניק המלצת "קנייה" לברן עם מחיר יעד של 140 שקל - גבוה ב-40% ממחירה בבורסה

ליאור כגן

כלכלני אילנות בטוחה מעניקים המלצת "קנייה" למניית ברן עם מחיר יעד של 140 שקל, כ-40% מעל מחיר המניה בבורסה. להערכת האנליסט אלון גלזר, מניית ברן סבלה לאחרונה מתגובת יתר, כאשר ירדה בכ-23% מתחילת השנה, ונסחרת כיום לפי שווי שוק של כ-780 מיליון שקל.

גלזר כותב בהמלצתו כי שתי סיבות עיקריות הביאו לירידה במחיר המניה: החולשה הכללית של שוק מניות והטכנולוגיה והתקשורת, והחשש מפגיעה משמעותית בהכנסות החברה הבאות ממערך ההתקנות של חברת הלווין YES.

לדעת האנליסט, מרבית הבעיות הנקודתיות לגבי גביית התשלומים מ-YES נפתרו, והחברה ממשיכה לספק שירותים ל-YES בהתאם למתוכנן, כאשר גם אם יירשם קיטון כלשהו בקצב ההתקנות הוא יהיה שולי. להערכת גלזר, המשך ההתקשרות עם YES צפוי להשתנות, כך שברן לא תרכוש עבור YES את הציוד אלא תספק לה שירותי עבודה בלבד.

להערכתו, שינוי זה צפוי להקטין את היקף ההכנסות אם כי לא יפגע באופן משמעותי ברווח (למעט עמלה כלשהי בגין הציוד ששולם על ידי YES). גלזר מעריך כי שינוי זה הוא חיובי עבור ברן, מאחר שהוא מפחית את החשש מקשיים בגבייה ומהשפעה מהותית על הוצאות המימון של החברה.

גלזר מציין כי החברה ממשיכה להפגין צמיחה מתמשכת במכירות וברווח בשנים האחרונות, והיא צפויה להציג גידול נאה בהכנסות וברווח גם ב-2001. גלזר מציין כי ענף התקשורת צפוי להוות מרכיב מרכזי בהכנסות החברה ב-2001, בנוסף על תחום המוליכים למחצה שמשקלו בפעילות יעלה השנה. גלזר מציין כי פרויקט טאוואר צפוי להכניס לחברה סכום של כ-60 מיליון דולר בכל אחת מהשנתיים הקרובות, ובנוסף צפויה החברה ליהנות מהמשך הכנסות משלוש חברות הסלולר ומחברת YES.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully