וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שערוריה איטלקית: שופט הורה להסיר הצלבים מהכיתות

רויטרס

26.10.2003 / 21:17

ההחלטה התקבלה בעקבות עתירת אב מוסלמי שהתנגד לנוכחות הצלבים בכיתות הלימוד של בניו. פוליטיקאים ואנשי דת דורשים לבטל ההחלטה, ולהשיב החוק שהונהג ב-1920 לקדמותו

שרי ממשלת איטליה, כמו גם הקרדינלים במדינה, נחלצו היום להגנתו של סמל הנצרות. השרים ואנשי הדת יצאו נגד החלטת שופט איטלקי, שקבע כי יש להסיר את כל הצלבים התלויים על קירות כיתות הלימוד במדינה.

החלטת השופט התקבלה לאחר דיון שנערך בבית המשפט בעיר ל'אקווילה במרכז המדינה, בעקבות עתירתו של אב מוסלמי שהתנגד להמצאות הצלב בכיתות בהם לומדים שני בניו. בהחלטתו כתב השופט, כי הצבת הצלבים בכל כיתות הלימוד מדגישה את חוסר השוויון בו נוקטת המדינה כלפי כל הדתות. עוד נכתב בהחלטה כי המדינה מעניקה בכך עליונות לדת הקתולית ביחס לדתות האחרות.

ההחלטה עוררה זעם והתמרמרות רבה בקרב פוליטיקאים ואנשי דת רבים במדינה. באיטליה קיימת אמנם הפרדה מוחלטת בין הדת למדינה, אולם אנשי השלטון, כמו גם האזרחים האיטלקים, מרגישים קשר עז לכנסיה הקתולית.

"זו החלטה שערורייתית ויש לבטלה מיד", אמר שר העבודה האיטלקי, רוברטו מארוני. "לא יתכן ששופט אחד יהפוך על פיה מסורת בת אלף שנים", הוסיף. שר המשפטים האיטלקי, רוברטו קאסטלי, הודיע כי משרדו יערוך חקירה מקיפה בדבר חוקיותה של הקביעה. השר הבטיח להטיל סנקציות כבדות על השופט אם יתגלה כי החלטתו מנוגדת לחוק האיטלקי.

ההחלטה בדבר תליית הצלבים בכיתות הלימוד התקבלה על ידי מלך איטליה בשנת 1920, בעת שבמדינה הונהג שלטון פשיסטי. למעשה, החוק תקף עד עצם היום הזה. ב-1984 נחתם חוזה בין איטליה לוותיקן, לפיו הקתוליות תחדל להיות הדת הרשמית במדינה. מאז חתימת ההסכם לא נאכף החוק, ומספר מורים הורידו את הצלבים מהקירות, בעוד שהרוב המכריע העדיפו להשאיר את הצלבים על כנם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully