וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולומביה: הושגה התקדמות במו"מ עם החוטפים

25.10.2003 / 0:02

כך לדברי ארכיהגמון בכנסיה הקתולית שעמד בראש משלחת שחידשה המגעים עם מחתרת האי.אל.אן. לחוטפים הועברה תוכנית בת ארבעה שלבים לסיום המשבר

הכנסיה הקתולית בקולומביה דיווחה כי הושגה התקדמות במו"מ עם מחתרת האי.אל.אן המחזיקה בשבעה מטיילים, בהם ארבעה ישראלים. בקול ישראל דווח כי הארכיהגמון אלברטו דיאגלו אמר ש"לא הושגה פריצת דרך אך יש התקדמות".

יוסי מלמן כתב "הארץ" מוסיף:

העיתון "אל אספקטדור" היוצא בקולומביה דיווח אתמול כי משלחת של הכנסיה הקתולית בקולומביה חידשה את המגעים עם האי.אל.אן. לפי הדיווח, המשלחת נפגשה בכלא עם פרנסיסקו גלאן, ממנהיגי הארגון.

בפגישה התקשרו אנשי המשלחת לאנטוניו גרסיה, מבכירי האי.אל.אן והציעו תוכנית בת ארבעה שלבים ליישוב המשבר עם החוטפים: בשלב ראשון תישלח משלחת לבדוק את מצבם של התושבים בסיירה נוואדה, לפי דרישת האי.אל.אן. בשלב השני יתחייב ארגון הגרילה שפתרון הסכסוך יהיה ללא אלימות ושהחטופים לא ייפגעו. לאחר מכן יאפשרו טיפול רפואי, אם צריך, בשבעת החטופים. לבסוף יאפשרו למשפחות החטופים להיפגש עם קרוביהם בשבי.

בשבוע האחרון נותקו המגעים עם ארגון המורדים ונוצר קרע בינו לבין ממשלת קולומביה. אתמול הודיע הארגון כי הוא מבטל את שחרורו של התייר הספרדי בשל חוסר רצונו של נשיא קולומביה, אלווארו אוריבה וולז, להתפשר. ביום שני הודיע אחד מבכירי האי.אל.אן כי הארגון מוכן לשחרור השבוע את אסייר הואגון אצ'ברייה, בשל מוצאו הבסקי וכמחווה לעמו. הארגון הציב כמה תנאים לשחרור, אך הנשיא וולז דחה אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully