וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס קרואטי לא הורשה לנחות בישראל

24.10.2003 / 8:36

המטוס הונחת בקפריסין, כיוון שהמריא משדה תעופה לא מורשה בקרואטיה. רק לאחר שהנוסעים עברו בדיקות בטחוניות, הורשה המטוס לצאת לנתב"ג

מטוס קרואטי שיצא הלילה מקרואטיה לישראל, קיבל הוראה לנחות בקפריסין כיוון שהמריא משדה תעופה שלא אושר בידי גורמי הביטחון ומנהל התעופה האזרחי בישראל. המטוס נחת בקפריסין בסביבות השעה 03:00 לפנות בוקר, ורק לאחר שהנוסעים נבדקו במסוף "אל על", המריא המטוס שוב בדרכו לנתב"ג.

בקול ישראל דווח כי טיסה מספר 823 של חברת התעופה "אייר אדריאטיק" היתה אמורה להמריא משדה התעופה בדוברובניק, אולם מסיבה לא ברורה יצאה משדה תעופה אחר. ארבעים דקות לפני שהמטוס היה אמור לנחות בארץ, הורו לו רשויות התעופה בישראל לנחות בקפריסין. לאחר הנחיתה בישראל, ייחקרו הטייס ואנשי הצוות לגבי נסיבות האירוע.

במשרד התחבורה מסרו כי הם רואים בחומרה את האירוע. במשרד טוענים כי בשל ההתרעות, אין בישראל כוונה להתפשר על נוהלי הביטחון החמורים. מטוסים שלא יעברו בדיקות ביטחוניות בהתאם לנהלים ולא ימריאו משדות תעופה שאושרו בידי מנהל התעופה האזרחי, לא ינחתו בארץ.

המחבלים תכננו ליירט המטוס בטיל כתף

מטוס אל על שהיה בדרכו מישראל, דרך טורונטו ללוס אנג'לס, נאלץ לנחות אתמול במונטריאול שבקנדה, בגלל התרעה על פיגוע טרור אפשרי. מטוס הבואינג 767 בטיסה מספר LY105 המריא מנתב"ג אתמול אחר חצות, כשעל סיפונו 193 נוסעים.

"הארץ" דיווח כי ההתרעה היתה לא ממוקדת והתקבלה אתמול במערכת הביטחון ממקור ברמת אמינות נמוכה. עם זאת הוחלט שלא לקחת סיכון ולהנחית את המטוס שלא ביעדו המקורי, כדי לשבש את אפשרות הפגיעה בו. קנדה מסרה הלילה שהתרעה על כוונות מחבלים ליירט את המטוס באמצעות טיל כתף, היא שהביאה להסטת המטוס ממסלולו.

שעה וחצי לאחר הנחיתה במונטריאול קיבל המטוס אישור לשוב ולהמריא ולנחות בשדה תעופה חליפי ליד טורונטו. 107 מנוסעי החברה, שהיו צריכים לרדת בטורונטו, הוסעו מהשדה החליפי לנמל התעופה בעיר. 37 נוסעים שהיו צריכים לעלות על המטוס בטורונטו ולהמשיך בטיסה ללוס אנג'לס, הוסעו לשדה החליפי ליד העיר.

המטוס תודלק בשדה התעופה החליפי ליד טורונטו, משם המריא ללוס-אנג'לס כשעל סיפונו 123 נוסעים. לפנות בוקר נמסר כי המטוס נחת ביעדו בשלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully