וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט היכתה התחזיות: רווח של 2.61 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

23.10.2003 / 22:53

ביקוש ער למחשבים אישיים לקראת פתיחת שנת הלימודים תרם להכנסות גבוהות מהצפוי. חברת התוכנה הגדולה בעולם העלתה תחזיותיה לרבעון הרביעי ולשנת הכספים המסתיימת ביוני 2004

ענקית התוכנה מיקרוסופט דיווחה היום על שיפור בשורת הרווח ברבעון השלישי הודות לגידול במכירות של מחשבים אישיים למגזר הפרטי. במקביל העלתה החברה גם את תחזיותיה לרבעון הרביעי ולשנה כולה.

חברת התוכנה הגדולה בעולם דיווחה על רווח נקי של 2.61 מיליארד דולר ברבעון השלישי, שמהווה את רבעון הכספים הראשון שלה, לעומת רווח של 2.04 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

במונחי מניה, רשמה החברה רווח של 30 סנט - מעל לתחזית האנליסטים של תומסון פירסט קול ולתחזית של החברה העצמה לרווח של 29 סנט למניה. ברבעון המקביל רשמה החברה רווח של 28 סנט למניה. התוצאות בשורה זו הן לפני הוצאות של 6 סנט למניה בעקבות רישום אופציות כהוצאות.

הכנסות מיקרוסופט בתקופה המדווחת אף הן היו גבוהות מהתחזיות והסתכמו ב-8.22 מיליארד דולר. וול סטריט צפתה כי הכנסות החברה ברבעון יהיו 8.08 מיליארד דולר, ותחזית ההכנסות של החברה עצמה היתה 7.9-8.1 מיליארד דולר. ברבעון המקביל רשמה החברה הכנסות של 7.75 מיליארד דולר.

"בעוד שההשקעות התאגידיות בטכנולוגיית מידע רשמו שיפור מועט ברבעון, היינו עדים לשיפור ער לכל רוחב עסקינו בשוק הפרטי, אשר תרם להכנסות הגבוהות מהצפוי", אמר ג'ון קונורס, סמנכ"ל הכספים של מיקרוסופט.

החברה ציינה במסגרת הדו"חות הכספיים שלה כי ביקוש ער למחשבים אישיים לקראת פתיחת שנת הלימודים תרם להכנסות גבוהות מהצפוי ברבעון. פורטל האינטרנט MSN רשם אף הוא רבעון חזק במהלכו גדלו הכנסותיו מפרסום ביותר מ-50%. הכנסות חטיבת מוצרי הבידור הביתיים של החברה גדלה אף היא ב-20% הודות להשקת מבצע ההנחות על מכונת המשחקים האקס-בוקס (Xbox) לקראת עונת החגים.

במבט לעתיד, העלתה החברה את תחזיותיה לרבעון הרביעי, והיא צופה כעת רווח של 29-30 סנט למניה ברבעון הרביעי, לפני הוצאות הכרוכות ברישום אופציות כהוצאות של 6 סנט למניה. ההכנסות ברבעון, העריכה החברה היום, צפויות להיות 9.7-9.8 מיליארד דולר.

החברה העלתה גם את התחזית שלה לשנת הכספים המסתיימת ביוני 2004. החברה צופה כעת רווח של 1.10-1.12 דולר למניה, לעומת תחזית קודמת שלה לרווח 1.09-1.11 דולר למניה, לפני הוצאות הכרוכות באופציות למניות. בשורה העליונה צופה כעת החברה הכנסות של 34.8-35.3 מיליארד דולר, לעומת תחזית קודמת להכנסות של 34.2-34.9 מיליארד דולר. תחזית האנליסטים של וול סטריט היתה רווח של 1.11 סנט למניה על הכנסות של 34.72 מיליארד דולר - או צמיחה של 8% בהכנסות לעומת השנה הקודמת.

שלשום השיקה החברה את חבילת אופיס החדשה שלה - אופיס 2003 - אם כי הגירסה החדשה של חבילת תוכנות היישומים הפופולרית לא צפויה להשפיע על מכירות החברה באופן מיידי, העריך לאחרונה האנליסט ריק שרלנד מגולדמן סאקס. החבילה כוללת כלים לסינון דואר אלקטרוני בלתי רצוי (ספאם), שיתוף מסמכים בין עובדים בחברה, וניהול מידע באינטרנט ועל פני ישומים.

עם זאת, כתב "סן חוזה מרקיורי" למוצרי ושירותי טכנולוגיה, מייק לנגברג, העריך כי השיפור העיקרי בחבילה טמון בתוכנת האאוטלוק. "המסקנה המתבקשת היא כי משתלם לבצע שידרוג לאופיס 2003 רק למשתמשים כבדים באאוטלוק", כתב. "לכל השאר אין מה למהר". המוצר הגדול הבא שצפויה החברה להשיק הוא גירסה חדשה של מערכת ההפעלה חלונות, שם קוד "לונגהורן", הצפויה לצאת לשוק ב-2005-2006.

מניית מיקרוסופט סיימה את המסחר בוול סטריט היום בעלייה של 0.1% למחיר של 28.91 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully