וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום ראשון: החרפה בעיצומים במשק

23.10.2003 / 19:17

ייתכן שעובדי המינהל והמשק בבתי החולים יצטרפו לעיצומים. ההסתדרות מאיימת לפתוח בשביתה כללית ב-3 בנובמבר. נתניהו: לא ניכנע לסחטנות

עובדי המדינה יחריפו את העיצומים במשק החל מיום ראשון. בהסתדרות טרם החליטו על הצעדים המפורטים בהם ינקטו, אולם בתחילת השבוע הבא יתכנס מטה המאבק כדי להחליט על צעדים אלה. בגלי צה"ל דווח, כי בין היתר נשקלות האפשרויות לצרף את עובדי המינהל והמשק בבתי החולים לעיצומים, ולהקשות על תיירים לקבל אשרות שהייה בארץ.

ברקע להחלטה - פגישתם של יו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ, ושר האוצר, בנימין נתניהו, אשר הסתיימה בצהריים ללא תוצאות. השניים סיכמו להיפגש שוב מחר אחר הצהריים. בתום הפגישה אמר נתניהו, כי "הממשלה לא תיכנע לסחטנות ולדרישות בלתי סבירות של ההסתדרות".

קודם לפגישה החליטו ראשי ההסתדרות לפתוח בשביתה כללית במשק ב-3 בנובמבר, ללא הגבלת זמן, אם ייכשלו השיחות עם האוצר. פרץ אמר כי השביתה נדחתה למועד זה, אף שהוועדים רצו להתחילה מוקדם יותר, כדי לתת הזדמנות למשא ומתן עם האוצר.

כתבי "הארץ" מוטי בסוק, ענת ג'ורג'י וזוהר בלומנקרנץ מוסיפים:

בתום פגישתו עם נתניהו, אמר פרץ כי "אני מאוד בספק באשר לכוונות של שר האוצר כאשר הוא מקיים את ההידברויות. איני מתכוון ללכת שבי אחרי מקסמי שווא... מתפקידי לעשות הכל כדי להביא בסופו של דבר להגנה על זכויותיהם של העובדים והגמלאים בישראל. אני מגיע לפגישות עם שר האוצר אבל אני בהחלט מאוד מאוד לא מאמין לדברים שנאמרים...".

לדברי יו"ר ההסתדרות, הנושאים העיקריים במו"מ עם האוצר הם דרישת ההסתדרות שלא לבצע שינויים מבניים במשק ללא התייעצות עמה, דרישתה שלא לשנות הסכמי עבודה באמצעות חקיקה בכנסת, והקפאת הסדרי הפנסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully