וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפילה של 63% ברווח הרבעוני של קודאק

רויטרס

22.10.2003 / 18:37

רווחי חטיבות הצילום וההדמיה הרפואית נפלו למרות עלייה בהכנסות. קודאק הודיעה בחודש שעבר על שינוי אסטרטגי דרמטי תוך התמקדות בצילום דיגיטלי ונסיגה משוק הצילום המסורתי

יצרנית המצלמות וסרטי הצילום איסטמן קודאק (סימול EK) דיווחה על נפילה של 63% ברווחיה והגנה על תוכניותיה האסטרטגיות לנוכח לחץ עז מצד משקיעים.

קודאק, היצרנית הגדולה בעולם של סרטי צילום שהודיעה בחודש שעבר על שינוי אסטרטגי דרמטי שכולל שימת דגש מוגבר על צילום דיגיטלי ונסיגה משוק הצילום המסורתי, אמרה שרווחיה חטיבות הצילום וההדמיה הרפואית נפלו, חרף עלייה במכירות.

בחודש ספטמבר אמרה קודאק שבכוונתה לקצץ את השקעותיה בסרטי צילום ולהשקיע 3 מיליארד דולר בפיתוח פעילותה הדיגיטלית, כמו הדפסות מסחריות וציוד הדמיה לבתי חולים.

בעלי המניות הקימו קול צעקה ותבעו מידע נוסף מהחברה בנוגע לתוכניות וכמה מהם אמורים להתכנס היום ולדון כיצד ניתן לשכנע את קודאק לסגת מתוכניותיה.

מנכ"ל קודאק דניאל קרפ, בראיון ל"רויטרס", אמר שהחברה מחויבת לתוכנית. "בחנו את האסטרטגיה הזו ומקבץ שלם של אסטרטגיות חלופיות עם יועצים פנימיים וחיצוניים כאחד, וזוהי בבירור האסטרטגיה המנצחת במונחי ערך לבעלי המניות", אמר.

קודאק צופה שהתוכנית החדשה תזניק את הכנסותיה ל-16 מיליארד דולר ב-2006 ול-20 מיליארד דולר ב-2010 מ-12.8 מיליארד דולר ב-2002. הרווח למניה צפוי לעלות ל-3 דולרים ב-2006 מ-2.72 דולרים ב-2002.

אנליסטים שונים אמרו שתוצאות הרבעון השלישי אינן מספקות תמונה ברורה באשר לבריאותה הפיננסית של החברה, מכיוון שהיא מצויה כעת בשלב מעבר. "ברגע זה משקפות התוצאות את החברה הישנה, ולא את הכיוון החדש בו בחרה קודאק ללכת. לפיכך, התוצאות אינן רלוונטיות כמעט לסיפור השינוי או להערכת השווי של המניה", אמר טים גריסקי מגריסקי קפיטל פרטנרס.

קודאק דיווחה על רווח נקי של 122 מיליון דולר, או 42 סנט למניה, בהשוואה לרווח של 334 מיליון דולר, או 1.15 דולר למניה, בתקופה המקבילה. בניכוי הוצאות חד פעמיות רשמה החברה רווח של 88 סנט למניה ברבעון הקודם.

ההכנסות הסתכמו ב-3.44 מיליארד דולר לעומת 3.35 מיליארד בתקופה המקבילה. בניכוי השפעת הדולר החלש ירדו, עם זאת, ההכנסות ב-1%, לדברי החברה. במבט לעתיד, צופה החברה רווח תפעולי של 2.1-2.2 דולר למניה ורווח נקי של 1.15-1.3 דולר למניה ל-2003 כולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully