וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה ישראל תנסה לגייס 200 מיליון שקל בהנפקת אג"ח למוסדיים

אילן מוסנאים

22.10.2003 / 17:27

מחצית מהגיוס תגובה במניות החברה הבת דניה סיבוס בשווי של כ-125 מיליון שקל והיתרה תונפק ללא בטוחות. את הגיוס, שיכלול גם כתבי אופציה, תוביל כלל חיתום

אפריקה ישראל , שבשליטת איש העסקים לב לבייב, לא מוותרת על הכוונה לבצע הנפקת חוב בבורסה ומתכננת לבצע בתקופה הקרובה גיוס של כ-200 מיליון שקל בהנפקת אג"ח סטרייט למוסדיים בבורסה. כך נודע ל-TheMarker.

ל-TheMarker נודע כי החברה תנסה להנפיק למוסדיים אג"ח בהיקף של כ-100 מיליון שקל בלי בטוחות ולסכום דומה היא תשעבד מניות של החברה הבת דניה סיבוס ביחס של 1.25 שקלים לכל 1 שקל אג"ח. עוד נודע כי ההנפקה, אותה תוביל כלל חיתום בראשות צחי סולטן, תכלול גם מרכיב של אופציות.

בתחילת יולי פנתה אפריקה ישראל למוסדיים בשוק ההון המקומי לצורך גיוס הון בהיקף של 200-300 מיליון שקל בהנפקה פרטית של אג"ח להמרה. עם זאת, ההנפקה לא יצאה אל הפועל, וזאת, על פי הערכות, עקב המחירים הגבוהים שהמוסדיים בבורסה דרשו מהחברה.

אפריקה ישראל הנה חברת השקעות הפועלת במספר תחומים שהבולטים בהם הם פיתוח מקרקעין ויזמות בארץ ובחו"ל, קבלנות בנייה ותשתיות, נכסים מניבים, מלונאות ונופש, אנרגיה, תעשייה, מסחר והיי-טק. את פעילות הבנייה למגורים והקמת נכסים מניבים מבצעת החברה הבת דניה סיבוס, השותפה בחברת דרך ארץ קונסטרקשן, שהיא בין המקימות של כביש חוצה ישראל.

החברה מחזיקה בכ-83% ממניות דניה סיבוס, ששווי השוק שלהן הוא כ-305 מיליון שקל. בתחום המלונאות פועלת החברה באמצעות מלונות אפריקה ישראל (88%) בעלת הזיכיון למלונות הולידיי אין בישראל. אחזקות מרכזיות אחרות של החברה הן פקר פלדה (33.5%), גוטקס (80%), אנגלו סכסון ואלון דלק (26.1%).

אפריקה ישראל הציגה ברבעון השני של 2003 צמיחה של 16% בהכנסות לרמה של כ-653 מיליון שקל וגידול ניכר ושיפור של 64% ברווח הנקי לרמה של כ-58.6 מיליון שקל, שהושפע בין היתר מגידול חד בהכנסות המימון לרמה של כ-51.7 מיליון שקל וזאת בהשוואה להכנסות מימון של כ-7.7 מיליון שקל ברבעון המקביל.

על תוצאות החברה העיבו הפסדי הערוץ הרוסי שהסתכמו ברבעון בכ-15.4 מיליון שקל ובמחצית הראשונה של השנה בכ-32 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully