וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההמבורגר והפיצה ניצחו את האבולוציה

22.10.2003 / 16:46

מדענים בריטיים סבורים שפיצחו את הגורם לעלייה בשיעור השמנים במערב. טוענים: גוף האדם לא הסתגל ל"ג'אנק פוד", שגורם לו לזלול ללא שובע

מדענים בריטיים סבורים כי מצאו את הסיבה לעלייה הניכרת בשיעור הסובלים מעודף משקל בעולם המערבי. לדבריהם, האשמה מוטלת דווקא על המזון עתיר הקלוריות, המעודד אכילת יתר והשמנה, פשוט בגלל שאינו "מותאם" לחוקי האבולוציה. לטענתם, גוף האדם בנוי לאכילת מזון דל אנרגיה בלבד, ולא מסוגל להתמודד עם הג'אנק פוד - המזון המהיר שאנו קונים במזללות - המכיל קלוריות רבות.

בשונה ממזון בריא, לא צריך לצרוך כמות רבה של "מזון מהיר" כדי להשמין. התוצאה היא שבני האדם אוכלים יותר מדי - מבלי להרגיש מלאים. פרופסור פרמטיס, מומחה לתזונה סיפר לאתר "אננובה", כי "אנחנו נוטים להעריך את המזון על ידי הכמות, אך ארוחה של מזון מהיר מכילה הרבה יותר קלוריות מארוחה בריאה באותו הגודל".

לדבריו, מאז הופעת החקלאות, המערכות שמווסתות את התיאבון בגוף האדם התפתחו כך שיתאימו לתזונה דלת קלוריות בלבד. מזונות אלה נצרכים עדיין בידי בני אדם באזורים מרוחקים בעולם, דוגמת מדינות מתפתחות - בהן השמנה כמעט ולא קיימת.

הגוף שלנו, כך מסתבר, מעולם לא עוצב כדי להתמודד עם המזונות השמנים שאנחנו מכניסים לפה - וזהו הגורם לעלייה הגדולה בשיעור ההשמנה בעולם המערבי. ארגון הבריאות העולמי מעריך כי היום חיים בעולם 300 מיליון בני אדם שמנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully