וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלתי הפיך

22.10.2003 / 12:28

הדר טורוביץ' על סרט שייתן לכם אגרוף בבטן וירסק לכם את האיברים הפנימיים

על פניו מספק "בלתי הפיך" סיום אופטימי וסוף טוב. אבל על פניו בלבד. בדומה ל"ממנטו" מתנהל הנראטיב של הסרט מהסוף להתחלה. אבל בניגוד מהותי מ"ממנטו", בעשותו כן, מספק "בלתי הפיך" משמעויות נוספות ומגדיל את מספר הרבדים בהם מתנהל הסרט. בעוד ב"ממנטו" הפיכתו של הסרט משמשת אטרקציה מפתיעה הוליווד סטייל, גספר נואה משתמש בתסריט ההפוך שלו כדי להעמיד אמירה ברורה, בוטה ומייאשת: הזמן הורס הכל. ככל שיעבור הזמן כך תתאפל תמונת חיינו.

"בלתי הפיך" הוא סרט קודר מאוד וקשה לצפייה. הוא נפתח בנקודת השפל הנמוכה ביותר של הקיום האנושי. נואה מציג עולם שמתחת לפני האדמה, אדום, אפל אלים ואכזרי. הוא מגבה את התכנים הקשים שמתפלשים על המסך בצילומי סללום שמתהפכים ללא הרף בזוויות שונות. הסרט נפתח בחיפושם של שני גברים אחרי אנס שאחראי לאונס בת זוגו של אחד מהם על מנת לבצע בו מעשה נקם אלים. הפתיחה האלימה הפוכה לחלוטין לאופטימיות המפתה והתקווה העתידית שבסוף. אבל זהו, שזה לא באמת הסוף. הצופה שמתפתה ליפול בפח הסוף הטוב נזכר בתחילתו של הסרט ובעצם בסיומם הכרונולוגי והקשה של האירועים. רוצה לומר לנו נואה – אין תקווה, הגורל קבוע מראש וסופנו יהיה מר. האמירה שמייצר הסרט, פסימית ומדכאת ככל שתהיה, היא אמנם משכנעת, אך חשיבה מעמיקה תחשוף כי גם די אידיוטית. בכל זאת, לפעמים הזמן שעובר עושה רק טוב ויעיד על כך נואה עצמו.

גם הצילום המסוחרר עד כדי קושי פיזי לצפייה הולך ומתמתן ככל שמתקדם הסרט. ככל ששוכך טירופן של הדמויות (או למעשה עדיין לא מתפקע מתוכן החוצה), כך גם יציבותו של הפריים. הסרט כולו מורכב מסיקוונסים של שוט אחד. העריכה השקופה גורמת לתחושה שמדובר בסרט שנעשה בשוט אחד, שמתחיל בתזזיתיות אינטנסיבית ומסתיים ברוגע מערסל. וכמובן שאי אפשר שלא להתייחס לסצינת האונס המדוברת – 10 דקות ארוכות, ללא תזוזת מצלמה. מוניקה בלוצ'י קורעת קרביים כשהיא נאנסת באכזריות דרך פי הטבעת על ידי סרסור סדיסט במנהרה אדומה. פורנוגרפיה של אכזריות. צמרמורת, התרגשות מפחידה ובחילה יהיו ודאי נחלתן של נשים רבות שיצפו בסצינה. אין ספק שאם הייתי צופה בסרט בקולנוע הייתי מפחדת לצאת במנהרות שהן מנת חלקם של קהל צופי האולמות, וגם הדרך הביתה היתה נראית ודאי מאיימת. יש יתרונות לצפייה בזוועות שבחוץ מתוך הביטחון הביתי המנחם.

מצער לגלות כי אין תוספות מעניינות לדי.וי.די פרט לטריילר סטנדרטי למדי. האופציה המתבקשת – שיחה עם הבמאי ועם השחקנית (בת זוגו לשעבר) על איך זה לביים את האקסית שלך חוטפת מכות רצח ונחדרת בכאבים מענים. אבל גם בלי תוספות "בלתי הפיך" נותן אגרוף משודרג בבטן ומרסק את האיברים הפנימיים. סרט שהוא חובת צפייה לכל מי שחושב שהוא מסוגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully