וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקור סורי בכיר: אם ישראל תתקוף אותנו - נגיב בחומרה

17.2.2000 / 7:28

אמר את הדברים בראיון לעיתון "אלחליג'" המתפרסם במפרץ הפרסי

"תגובת סוריה על כל מהלומה צבאית ישראלית על אדמותינו תהא חמורה, ואיש אינו יכול לשער מה תהיינה תוצאותיה". כך אומר הבוקר מקור סורי בכיר ליומון "אלח'ליג'", המתפרסם בנסיכויות המפרץ.
"ישראל מבינה היטב כי הגולן חייב להיות סורי ודרום לבנון חייבת להיות לבנונית", הוסיף המקור. "אין לישראל כל ברירה אלא לסגת באופן מלא ובו-זמנית מדרום לבנון ומהגולן. ללא נסיגה זו לא יהיה לישראלים לעולם ביטחון, לא בהווה ולא בעתיד".
בתגובה על דברי שר הביטחון לשעבר, משה ארנס, כי יש להעניש את סוריה אם זו לא תרסן את חיזבאללה אמר הבכיר הסורי, כי אם ישראל תתקוף בשטחה של סוריה, סוריה תגיב בחומרה רבה. "סוריה יכולה להגן על עצמה בדרך שתכאב לישות הציונית. היא מסוגלת להגיע לכל מקום בעומק הישראלי. ישראל ניסתה ומנסה לגרור את סוריה למערכה כזו, אבל סוריה, בהנהגת אסד, יודעת היטב כיצד להתמודד עם כל התפתחות אפשרית בסכסוך עם ישראל.
עם זאת, הוסיף המקור והדגיש כי ההנהגה הסורית רואה בשלום החלטה אסטרטגית שיש לממש באזור מבלי לפגוע בכבוד האזרח הערבי ולאחר שיושבו לערבים הזכויות שנגזלו מהם על ידי האויב".
שלשום שיגר שר החוץ הסורי, פארוק א-שרע, איגרת למזכ"ל האו"ם, קופי אנאן, על רקע ההתקפות הישראליות בלבנון ודברי שר החוץ הישראלי, דוד לוי, בה האשים, בין היתר, את ישראל כי היא מטרפדת את שיחות השלום בגלל רצונה להשתמש ביכולותיה הצבאיות במקום בדרכים דיפלומטיות.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully