וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילדה נולדה מפגרת - ההורים תובעים את הרופא

21.10.2003 / 13:34

הגנטיקאי הראשי של קופ"ח כללית נתבע על רשלנות וזיוף מסמכים לאחר שהמליץ להימנע מבדיקת מי שפיר. חקירת המשטרה בנושא הסתיימה בסגירת התיק

זוג הורים לילדה בת חמש מצפון הארץ, הגישו תביעת פיצויים אזרחית נגד פרופ' מרדכי שוחט, הגנטיקאי הראשי של קופ"ח כללית. ההורים מאשימים את שוחט כי התרשל בכך שביטל עצת רופאה הכפופה לו, לביצוע בדיקת מי שפיר במהלך הריון, וכתוצאה מכך נולדה לשניים הילדה, הסובלת תסמונת דאון, מחלת הנפילה ופיגור עמוק. כמו כן טוענים ההורים, כי במטרה להגן על עצמו זייף פרופ' שוחט מסמכים רפואיים.

אבי הילדה אמר בראיון לקול ישראל כי ההתרשלות נובעת מכך שהרופא התעלם מכך שאשתו היתה בת 39 בזמן ההריון. "היינו אצלו בתחילת ההריון בביקור מסודר, והוא אמר 'נמתין לבדיקת חלבון עוברי ואז נחליט מה הלאה'" מאוחר יותר רצו ההורים לקבוע עם פרופ' שוחט פגישה לניתוח בדיקת החלבון העוברי, אך הוא לא היה והם נפגשו עם רופאה אחרת. לדברי האב, הרופאה "המליצה בכל מקרה, בלי קשר לתוצאות בדיקת החלבון העוברי, שהיתה תקינה, לבצע בדיקת מי שפיר".

אך הזוג רצה את חוות דעתו של פרופ' שוחט, הנחשב בעל שם עולמי בתחומו. הם הגיעו למשרדו ביום קבלת קהל, בלא לקבוע תור. "נכנסנו אליו למשרד לביקור לא מתוכנן... לא היה שום תיק רפואי שום מסמך, הוא קיבל אותנו, הראנו לו את בדיקת החלבון העוברי והוא אמר 'הכל תקין'. אז הוא אמר 'טוב אני בטוח במאה אחוז שאין חשד לתסמונת דאון, במאה אחוז'... סמכנו עליו במאה אחוז... אשתי אמרה לו שהיתה רופאה שאמרה לה שלפי הגיל היא ממליצה על הבדיקה. הוא ביטל את חוות הדעת ועשה תנועת יד של 'לא יכול להיות' ו'היא לא יודעת'". בבדיקת מי שפיר יש סיכונים, היכולים לגרום להפלות או לסיכון העובר.

המליץ להשאיר את הילדה בבית החולים

"היינו במשבר נורא", מספר האב על יום הלידה. "בכיתי הרבה בבית החולים... ביום הראשון שהיא נולדה בבית החולים הוא בא אלינו בתשע בערב ישר מכנס מדענים, אמר לנו זה לא יכול להיות, זה לא ייתכן, לפי הספרות המקצועית זה לא יכול לקרות מקרה כזה, אולי זה רק נראה כמו תסמונת דאון, זה לא תסמונת דאון, והוא ייעץ לנו לא לקחת את הילדה מבית החולים. אמרתי לו שהרופאים והבית חולים מתנגד ומפעילים עלינו לחץ, הוא אמר 'אני אטפל בזה', ונתן לי את מספר הטלפון שלו ואמר 'אם יש לכם בעיה אני אטפל בזה'".

ההורים טוענים כי לאחר שפנו לייעוץ משפטי, התברר להם שבתיק הרפואי שהגיע מבית החולים היו פתאום מסמכים ורשימות שלא היו קיימים בו קודם, שמטרתם לחפות על אחריותו של שוחט לעניין. שוחט כתב בתיק כי ההורים החליטו על דעת עצמם להימנע מהבדיקה. ההורים הגישו תלונה למשטר הבנושא, אך חקירת המשטרה הסתיימה בהחלטה לסגור את התיק. "אני יודע ממקור ראשון שהפרקליט שטיפל בזה הכין טיוטת כתב אישום, ולא ברור לי ולא מוסבר לי, למה פרקליטת המחוז הקודמת החליטה לא להגיש כתב אישום", אומר האב.

קופ"ח כללית אמרה בתגובה לדברים כי "שוחט הוא מהגנטיקאים המובילים בישראל, חבר המועצה הלאומית לגנטיקה והאיגוד האמריקאי לגנטיקה. הייעוץ שנתן למקרה זה היה מקצועי ובסטנדרט הרפואי הגבוה. חשוב לציין שהמשטרה סגרה את התיק מחוסר אשמה פלילית ולא מחוסר ראיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully