וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה: לאחת מכל 16 נשים סיכוי למות בלידה

20.10.2003 / 20:50

הסיכוי של נשים אפריקאיות למות במהלך לידה גבוה פי 175 משל נשים מערביות. הסיבה: הן יולדות לבד, ללא עזרת עובדי בריאות מיומנים

מדו"ח של האו"ם עולה כי הסיכוי של נשים אפריקאיות למות במהלך הלידה גבוה פי 175 מנשים מערביות, אולם במקרים רבים אפשר היה למנוע את המוות. שלושה ארגונים של האו"ם שיתפו פעולה בחיבור הדו"ח: ארגון הבריאות העולמי, יוניצ"ף - הארגון למען ילדים, וקרן האו"ם למען האוכלוסייה.

לפי הדו"ח, לאחת מכל 16 נשים באפריקה יש סיכוי למות במהלך לידה. הסיבה היא כי נשים רבות באפריקה יולדות לבד, או בעזרת אנשים לא מיומנים. בשנת 2000 כ-95% מתוך 529,000 מקרי המוות של אימהות בעולם היו באפריקה ואסיה. הדו"ח קרא לאימהות לאפשר לעצמן גישה לעובד בריאות מיומן, בזמן הריון ולידה, וכמו כן גישה לשירותי חירום כאשר מתעוררים סיבוכים.

מנהל יוניצ"ף, קרול בלמי, אמר שהנתונים הראו "מספרים בלתי מתקבלים על הדעת של נשים שמתו במהלך הלידה". הוא קרא להגביר את הגישה לשירותי החירום. המנהל הכללי של ארגון הבריאות העולמי, לי ג'ונג ווק, הוסיף על דבריו ואמר כי "עובדי בריאות מיומנים הכרחיים בזמן לידה כי הם יכולים לזהות ולמנוע סיבוכים רפואיים".

בבי.בי.סי דווח כי המדינות בהן מקרי המוות היו הגבוהים ביותר הן סיירה ליאונה ואפגניסטן, שתיהן סובלות משנים של סכסוך, והסיכוי של אשה הרה למות שם הוא אחד מכל שש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully