וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטח טילי קסאם בנגב המערבי

19.10.2003 / 14:09

לא דווח על נפגעים. פלסטיני נהרג ואחר נפצע קשה ברפיח. הפלסטינים: עצרנו 6 פעילי חזית עממית בחשד למעורבות בפיגוע נגד השיירה האמריקאית

כשמונה טילי קסאם נורו מרצועת עזה לעבר אזור שדרות והנגב המערבי. לא דווח על נפגעים. פלסטיני נהרג הבוקר ואחר נפצע קשה, מירי לוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב, באחת השכונות הדרומיות של רפיח. בגלי צה"ל דווח כי הלוחמים פתחו באש לעבר הפלסטינים לאחר שזיהו כי הם חמושים. כוחות צה"ל ממשיכים את פעילותם באזור רפיח ומחפשים אחר מנהרות נוספות להברחת נשק.

שלושה מטילי הקסאם נחתו בשדרות, שניים מהם בתוך העיר. שני טילים נוספים נפלו בתוך קיבוץ בנגב המערבי והשאר בשטחים פתוחים. כאמור, לא היו נפגעים בכל נפילות הטילים. ראש מועצת שער הנגב, אלון שוסטר, אמר לקול ישראל כי "למזלנו, הטילים נחתו על גדר היישוב. אנחנו שותפים לשדרות באיומים הביטחונים אך לצערינו אנו לא שותפים בהטבות הממשלתיות".

בתוך כך דווח הבוקר, כי ניכרת עליה במספר ההתרעות על כוונת ארגוני טרור לבצע פיגועים בישראל. החמאס איים אתמול לנקום בישראל על מותם של שלושה פלסטינים ברפיח, בהם מבוקש בכיר בארגון. הלילה נעצרו בג'נין שני מבוקשים מהג'יהאד האיסלאמי. העצורים הם מוחמד ואחמד אטרש שתכננו, לדברי כוחות הביטחון, לשגר מחבלים מתאבדים.

מקורות פלסטיניים מסרו היום כי כוחות הביטחון של הרשות עצרו שישה פעילים בחזית העממית, החשודים במעורבות בפיגוע נגד השיירה האמריקאית בצפון רצועת עזה. בקול ישראל דווח כי המעצרים בוצעו במחנה הפליטים ג'בליה שברצועה.

5 גדודי מילואים גויסו לשירות בשטחים

כמה אלפי חיילי מילואים מתגייסים הבוקר לשירות מיוחד בן ארבעה שבועות לטובת אבטחת קו התפר. בקול ישראל דווח כי מדובר בגיוס שתוכנן בעקבות הפיגוע במסעדת "מקסים" בחיפה לפני יום הכיפורים. החיילים גויסו בצווים חריגים.

הגיוס, שיכלול חמישה גדודי מילואים, נועד בהחלטת שר הביטחון שאול מופז, כדי להחליף חיילים סדירים שהוצאו מקורסים והכשרות כדי לתגבר את הכוחות ביהודה שומרון ועזה. בקול ישראל דווח כי מחזורי המילואים הבאים המתוכננים יגויסו בצווי קריאה רגילים.

חיילי חי"ר במילואים הביעו בשבוע האחרון תרעומת על ה"זילות" של צווי הקריאה החריגים. לדבריהם, השימוש בצו שבעבר היה באמת חריג ונדיר הפך לפעולה כמעט שגרתית. בצה"ל דחו את הביקורת ואמרו כי לא מדובר בגיוס "שלהם" אלא בגיוס שיזם, כאמור, משרד הביטחון.

דוברת צה"ל, תא"ל רות ירון, אמרה הבוקר כי ההחלטה לגייס חמישה גדודים קרביים למילואים בצווים חריגים היא הכרח, בעקבות גל הפיגועים בשבועות האחרונים וכמות ההתרעות הגדולה שהצטברה במערכת הביטחון. עם זאת, לדבריה, המדיניות הנוכחית בצה"ל היא לגייס מילואים רק במצבי חוסר ברירה, זאת, בין היתר, משום שמדובר במשאב יקר, אמרה ירון בראיון לגלי צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully