וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AMD צימצמה את הפסדיה ברבעון ל-31 מיליון דולר

יהודה שויצר

16.10.2003 / 23:00

מתחרתה של אינטל רשמה גידול של 88% בהכנסות הרבעון. ההפסד כעת הוא רק עשירית מההפסד ברבעון המקביל אשתקד

לאחר הדו"ח המעולה של אינטל הגיע תורה של המתחרה AMD שתוצאותיה עלו על התחזיות, אך היא טרם שבה לרווחיות. יצרנית מעבדי המחשב רשמה הפסד נקי של 31 מיליון דולר, 9 סנט למניה ברבעון השלישי, לעומת הפסד של 74 סנט למניה ברבעון המקביל של 2002.

בשורה העליונה רשמה החברה הכנסות של 954 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של 88%.

בתחילת הרבעון העריכה AMD כי תחול עלייה עונתית במכירות הרבעון השלישי על רקע התעוררות בשוק בדרישה למוצרי צריכה אלקטרוניים עם החזרה ללימודים. במהלך הרבעון השיקה החברה מעבד חדש מסדרת אתלון 64 ביט, מהלך שתרם גם הוא את חלקו לצמיחת מכירותיה. עם פיתוח שבב זה, החברה קורצת יותר ויותר לשוק שלם של משתמשי מחשב המשתמשים בו למטרת משחק. השבב החדש צפוי להוות קפיצת מדרגה בכל הנוגע לריאליזם של משחקי המחשב. "כשאתה הולך לאולם הקולנוע החוויה היא שונה בתכלית ממה שאתה מקבל במחשב", אמר ריץ' היי, סגן נשיא AMD, והדגיש כי מי שיהיה מעוניין לחוות חוויה דומה דרך המחשב ייאלץ לעבור לשבב במהירות 64 ביט. AMD סיפקה תחזית מעורפלת להמשך באומרה כי תנאי חוסר הוודאות בשוק מקשים עליה לספק תחזית מדויקת יותר. החברה צופה, עם זאת, צמיחה בכל עסקי הליבה שלה, ללא פירוט מספרי.

מתקשה מול אינטל


AMD מתקשה מאוד להתמודד בתחרות העזה עם אינטל. החברה, שניסתה לצבור נתח שוק דרך הורדת מחירי המעבדים, נגררה לתשעה רבעונים רצופים של הפסד, בעוד שמתחרתה מגדילה את רווחיה ואת הכנסותיה מרבעון לרבעון. אינטל דיווחה השבוע על רווח נקי של 1.7 מיליארד דולר, 25 סנט למניה ברבעון השלישי. רווח זה משקף גידול של 142% ברווחיה לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, וגידול של 85% לעומת הרבעון הקודם. יצרנית השבבים הגדולה בעולם רשמה הכנסות של 7.8 מיליארד דולר, עלייה של 20% לעומת 6.5 מיליארד דולר ברבעון המקביל, ולעומת תחזית אנליסטים להכנסות של 7.7 מיליארד דולר.

אינטל גם העלתה את תחזיות ההכנסות לרבעון הרביעי לרמה של 8.1-8.7 מיליארד דולר. עוד צופה החברה שיפור בשולי הרווח לרמה של 60%, לעומת 58.2% ברבעון השלישי.

נקודה נוספת הפועלת לזכותה של אינטל היא הקשיים העוברים על מתחרתה העיקרית בשוק המעבדים - AMD. בניגוד למה שעשתה בשנה שעברה, מתקשה AMD להילחם בחזית המחירים באינטל, וזאת בשל נפילה בביקוש למוצריה. הביקוש למחשבים ניידים ולשרתים צפוי לסייע לאינטל להמשיך בצמיחה מוגברת גם ברבעונים הבאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully