וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בשביל להחזיר את רון - צריך להביא את נסראללה"

17.10.2003 / 0:04

כך אמר יו"ר העמותה למען רון ארד בעצרת הזדהות עם הנווט השבוי. אלפים הגיעו לרחבת מוזיאון תל אביב וקראו: לא לשחרר את דיראני בלי רון

יו"ר העמותה למען שחרור הנווט הנעדר רון ארד, יוסף הררי, אמר אמש בעצרת ההזדהות בתל אביב כי ישראל צריכה לחטוף את מנהיג החיזבאללה, השייח' חסן נסראללה. בערוץ 10 דווח כי הררי אמר כי "יש אדם אחד שיכול להחזיר את רון וזה נסראללה ולכן צריך להביא אותו לכאן".

בשעה 19:30 נפתחה העצרת המיוחדת להזדהות עם הנווט הנעדר ומשפחתו, לציון 17 שנה לנפילתו בשבי בלבנון. לפחות 2,000 בני אדם הגיעו לרחבת מוזיאון תל אביב כדי להאזין לנאומי בני משפחת ארד ולשמוע אמנים המופיעים בהתנדבות. האירוע נערך תחת הכותרת "רון, תחזיק מעמד אחי".

חן ארד, אחיו של הנווט השבוי, אמר בעצרת כי הוא אינו מבין כיצד ייתכן ששרי הממשלה שוקלים לאשר את עסקת חילופי השבויים, מבלי שראש שהממשלה שיתף אותם בגיבושה. בגלי צה"ל דווח, כי ארד הוסיף שמשפחתו תכבד כל החלטה שתתקבל בנושא. מוקדם יותר היום אמרה שרת החינוך, לימור לבנת, כי רוב השרים אינם בקיאים בפרטי העסקה הנרקמת עם החיזבאללה.

גל ארד, אחייניתו של רון, נשאה נאום מרגש על דודה. "יש סיכוי שהוא יושב כבר 17 שנה באחד מבתי הכלא המזוויעים באיראן[...] רון סמך על המדינה הזאת שלא תוותר עליו, כמו שהוא סמך עליה בעיניים עצומות כשהוא יצא למשימה שהביאה אותו לשם". היא אמרה כי אסור לשחרר את מוסטפה דיראני "שמנע ממנו מכתבים מהבת שלו, מאמא שלו ומאשתו, שמנע ממנו את הזכות לראות את בתו מתבגרת - האדם הזה הולך לחזור הביתה לפני רון - אני לא מוכנה להאמין בזה", אמרה גל ארד.

העצרת התקיימה על רקע מסע ההסברה הציבורי שמנהלת משפחת ארד נגד שחרורו של מוסטפה דיראני, שהחזיק ברון בלבנון וניסה לסחור בו בין הארגונים השונים, כחלק מעסקת השבויים הנרקמת עם החיזבאללה. עשרות אלפים חתמו על עצומה שהעלו בני המשפחה לרשת האינטרנט, הקוראת להתנגד לשחרור דיראני בלי מידע על רון ארד.

חשיפה: 2 ניסיונות חילוץ סוכלו בגלל מארבים

סרן רון ארד יצא למשימת תקיפת יעדים בלבנון ב-16 באוקטובר 1986, כחלק ממבנה של מטוסי פאנטום. בשעה 16:45, במהלך הפצצת יעדים באזור צידון, התפוצצה אחת הפצצות מתחת לכנף הפאנטום של ארד והטייס ישי, וגרמה לנפילתו.

ישי ורון נטשו את המטוס וצנחו ליד העיירה מרדושה. מסוקי קוברה של חיל האוויר הצליחו לחלץ את ישי תחת אש, כשנתלה על מגלשי אחד המסוקים. רון, שנשאר מאחור, נפל לידי אנשי תנועת אמל השיעית, בהנהגת נביה ברי, ונעלם. דיראני, שהיה ראש מנגנון הביטחון של אמל, הקים בהמשך ארגון משלו ולקח עמו את רון כקלף מיקוח. לאחר שנחטף על ידי כוח של סיירת מטכ"ל הודה דיראני כי החזיק בארד, אך אמר שהעביר אותו לאיראנים. בטהרן מכחישים עד היום כל קשר לפרשה.

אתמול בערב גילה סא"ל אסף, אחד מטייסי הקוברה שהוזעק לחלץ את רון ארד כי שני ניסיונות חילוץ נכשלו בשל מארבים שהוצבו בשטח. הטייס במיל' סיפר לערוץ 2, כי כוח של יחידות מובחרות היה בדרך למקום במסוקים ונאלץ לחזור לישראל אחרי שנפתחה אש כבדה מהקרקע לעברו. ניסיון נוסף של מסוקים להיכנס למקום בו הסתתר רון נתקל אף הוא באש כבדה והכוח הוחזר ארצה בלעדי הנווט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully