וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוק ערפדים לטיפול בשבץ

רויטרס

16.10.2003 / 18:52

חברת ביוטכנולוגיה גרמנית הפיקה את התרופה, בתקווה שתוכל לסייע לנפגעי ההתקף. החלבון המצוי ברוקם של מוצצי הדם הוכח יעיל אצל 90% מהנסיינים

חברת ביוטכנולוגיה קטנה בגרמניה טענה היום כי הצליחה להפיק תרופה נגד שבץ העשויה מרוק של עטלפי-ערפד. בניסוי שביצעה החברה נראה כי התרופה שיפרה את זרימת הדם במוח של נפגעי שבץ, ולדבריה תוכל להיות נגישה לחולים בתוך ארבע שנים.

חברת PAION GMBH הציגה את ההישג באתר האינטרנט שלה. לטענתה הושגו תוצאות טובות בניסוי שבוצע ב-12 ארצות, והשתתפו בו מעל 100 בני אדם. הניסוי נמצא כעת בשלב האמצע. התרופה נחשבת לבטוחה, כיוון שרק אצל אדם אחד מתוך עשרה שהשתתפו בניסוי נגרם דימום מוחי. החברה טענה כי התרופה יעילה עד תשע שעות לאחר השבץ, בניגוד לטיפול הניתן כיום, החייב להינתן בתוך שלוש שעות מההתקף.

התרופה "דסמוטפליס", היא גרסה מהונדסת גנטית של חלבון המופק מהרוק הייחודי לעטלפים מזן "דסמודוס רוטונדוס", המאפשר להם למצוץ דם ללא הגבלה מקורבנותיהם מבלי שהדם ייקרש.
התקף שבץ מתרחש כאשר קריש דם חוסם אספקת דם למוח ומדענים בוחנים את הרוק של חיות מוצצות דם כמו ערפדים ועלוקות, לשימוש בתרופות העשויות לעזור בהמסת הקרישים. דימום במוח הוא תופעת לוואי נפוצה וקטלנית בטיפולים להמסת קרישי דם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully