וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: ישראל לא מפחידה אותנו

רויטרס

17.10.2003 / 0:02

נשיא סוריה הזהיר שישראל מנסה להצית מלחמה נגד המוסלמים. הרמטכ"ל הסורי: צבאנו צריך להיות מוכן. גורם ביטחוני ישראלי: אלה הצהרות לצרכים פנימיים

נשיא סוריה, בשאר אסד, אמר אתמול בוועידה האיסלאמית במלזיה, כי עוצמתה הצבאית של ישראל לא תרתיע את הסורים. "בעודנו מדברים על המלחמה שהוכרזה נגד האיסלאם, עלינו לזכור כי יש כמה כוחות בעולם העובדים ביחד כדי להצית את המלחמה הזאת. בראש הכוחות האלה עומדת ישראל, מדינת הטרור", אמר אסד.

רמטכ"ל צבא סוריה, הגנרל חסאן טורקמני, אמר אתמול לחייליו להיות במצב הכן לכל מקרה של התקפה ישראלית נוספת. סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה דיווחה כי הגנרל טורקמני אמר בנאום שנשא כי "החיילים צריכים לעבוד יומם ולילה, כדי לשמור על מוכנות מלאה להדוף כל מתקפה נוספת של ממשלת אריאל שרון".

הגנרל השתמש במילותיו של נשיא סוריה, בשאר אסד, ואמר שישראל מנסה לייצא את המשבר הפנימי שלה על ידי "הטרדת סוריה". טורקמני הוסיף כי מדיניותה של דמשק לא תושפע מהסנקציות שארה"ב מאיימת להטיל עליה. הסנאט בארה"ב מקדם הצעת חוק שתטיל סנקציות כלכליות על סוריה בשל החשד שהיא נותנת מקלט לטרוריסטים, ובשל סירובה להפסיק הכיבוש בלבנון. "הלחצים האלו לא ישתלמו", אמר טורקמני.

בערוץ 1 דווח אמש כי גורמי ביטחון ישראלים ציינו כי אין כל היערכות סורית מיוחדת. גם בצה"ל לא בוצעה היערכות מיוחדת למרות האיומים מכיוון סוריה. גורם ביטחון בכיר הכחיש את הטענה כי ישראל מנסה ליצור עימותים חדשים עם סוריה. "ההצהרות האלה מדמשק נועדו בבירור לצרכים פנימיים", אמר.

אתמול צעדו כ-3,000 איש בחלבה שבלבנון, נשאו כרזות תמיכה בסוריה ובאסד, וגינו את האיומים שהשמיעה ארה"ב. "בוש אתה וחייליך תיקברו בשערי דמשק", קראו המפגינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully