וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל ברדאעי: איראן לא תקבל הארכה לאולטימטום

רויטרס

15.10.2003 / 18:40

יו"ר הסוכנות לאנרגיה אטומית אמר כי טהרן תהיה חייבת להעביר המידע על תכנית הגרעין שלה עד סוף החודש, כמתוכנן. ציין שיפור בשיתוף הפעולה

יו"ר הסוכנות לאנרגיה אטומית של האו"ם, הד"ר מוחמד אל ברדאעי, הודיע היום כי איראן לא תקבל כל הארכה לאולטימטום שהוצב לה, לספק הוכחות שאינה מפעילה תכנית חשאית לייצור נשק גרעיני. טהרן חייבת להעביר את המידע הדרוש לפקחי האו"ם עד ה-31 באוקטובר.

אל ברדאעי אמר כי אינו מאמין שאיראן לא תספק לאנשיו את המידע עד סוף החודש וציין כי שיתוף הפעולה עם המדינה הולך ומשתפר. עם זאת, הוסיף אל ברדאעי, העניינים מתבצעים לאט משהיה מצפה. אל ברדאעי יצא היום לביקור רשמי באיראן כדי לעמוד מקרוב על הקשיים הניצבים בפני אנשיו במדינה.

מהסוכנות לאנרגיה אטומית נמסר כי מטרת הביקור היא "להבהיר שאלות חשובות שעדיין קיימות לגבי תוכנית הגרעין של איראן. טהרן מכחישה לאורך כל הדרך כי היא מנסה לייצר נשק אטומי, וטוענת כי הכורים ומתקני העשרת האורניום נועדו לשימוש אזרחי בלבד. אל ברדאעי אימת כי הפקחים נכנסו לאחרונה למתקנים צבאיים כדי לאסוף מידע בנושא הגרעין.

השבוע חשפו גולים איראניים כי הממשלה בטהרן מסתירה את קיומו של כור גרעיני נוסף. המידע שהעבירו בעבר הגולים בנושא הגרעין הוכח כמדויק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully