וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלמידים הישראלים - אלופי ההברזות

15.10.2003 / 9:08

לפי דו"ח בינלאומי, 45 אחוזים מהנערים בישראל מבריזים בקביעות מהלימודים. אחריהם ברשימה: הבולגרים והספרדים. מומחים: זה תמרור אזהרה חמור

עוד סיבה ל"גאווה" לתלמידי ישראל: לפי דו"ח בינלאומי, ישראל היא במקום הראשון בעולם בהברזות מבית הספר. מהדו"ח של הארגון לשמירת זכויות הילד שהתפרסם אתמול, עולה כי 45 אחוזים מהנערים בישראל נוהגים להבריז בקביעות מהלימודים.

במחקר השתתפו כ-40 מדינות וכאמור, ישראל קטפה את המקום הראשון. במקום השני נמצאים התלמידים הבולגרים עם 40 אחוזי הברזות, אחריהם הספרדים עם 34 אחוזים, התלמידים בדנמרק עם 33 אחוזים, ברזיל עם 32 אחוזים ופולין עם 29 אחוזים. ביפן ובסין, הסוגרות את הרשימה, נותנים הרבה יותר כבוד: ביפן שיעור ההברזות עומד על 4 אחוזים ובסין על 3 אחוזים.

בארגון זכויות הילד הבינלאומי ציינו כי ממוצע ההיעדרויות הבינלאומי עומד על כ-20 אחוזים. ב"מעריב" דווח כי מומחים אמרו שהעובדה שאחד מכל חמישה תלמידים נעדר בקביעות מבית הספר היא "תמרור אזהרה חמור", אולם לא התייחסו לנתון הישראלי, שמשקף מציאות קיצונית לעומת שאר המדינות.

אבל יש גם משהו חיובי: החוקרים בדקו בנוסף את היחס של התלמידים לבית הספר עצמו והרגשת ההשתייכות. הסינים, שלא מבריזים כמעט, דיווחו על הרגשת בדידות וזרות בשטח בית הספר, ואילו 85 אחוזים מהישראלים המבריזנים הביעו שביעות רצון ואמרו שנדמה להם שחבריהם גם אוהבים אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully