וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: לומניס זינקה ב-94%; הנאסד"ק עלה ב-0.5%

עידו אלון

14.10.2003 / 22:03

לומניס ריכזה מחזור חריג בגודלו של 17.7 מיליון מניות. הסנטימנט החיובי בתרו הוסיף למנייתה עוד 3.5%, וגם טבע הוסיפה 3%. חוזה של קליקסופטוור הוסיף לה 17%

מדדי המניות דישדשו היום במרבית יום המסחר, לאחר פרסום הדו"חות של מריל לינץ', פירסט דאטה וג'ונסון אנד ג'ונסון. המשקיעים גם המתינו לתוצאות של יצרנית השבבים אינטל, שפורסמו לאחר סיום המסחר. לפי הערכות האנליסטים, היתה החברה אמורה לרשום רווח של 23 סנט למניה ברבעון השלישי של 2003. עם זאת, לאחר גלי העליות שהיו בשנה האחרונה, המשקיעים מקווים שהחברה תציג תוצאות העולות על הציפיות של האנליסטים, כדי לאפשר את המשך המומנטום החיובי.

פירסט דאטה דיווחה היום על הכנסות הנמוכות מממוצע תחזיות האנליסטים, והמניה רשמה את אחת הירידות החדות ביותר בין אלו הנכללות במדד סטנדרד אנד פורס 500. בנק ההשקעות מריל לינץ' הציג היום תוצאות טובות לרבעון השלישי, ושורת הרווח שלו עלתה ב-50% לעומת הרבעון המקביל ב-2002.

עם זאת, מניית הבנק התממשה מעט, לאחר ששלשום הגיעה לשיא שבו ביקרה ביולי 2001. המדדים גם הושפעו קלות בשעות המסחר האחרונות מהשערות לפיהן נתפס שליטה לשעבר של עיראק, סדאם חוסיין, אף שלהודעה מעין זו כמובן לא תתלווה השפעה כלכלית כלשהי. לפיכך, עלה היום מדד נאסד"ק ב-0.5% לרמה של 1,943 נקודות ומדד הדאו ג'ונס עלה בשיעור דומה ל-9,812 נקודות.

מניה ישראלית שנכנסה למרבית הסקירות של האתרים המקוונים בארה"ב היתה היום לומניס , שרשמה את אחד המחזורים הגבוהים ביותר בנאסד"ק במונחי מניות, 7.71 מיליון, וזינקה ב-94% לרמה של 2.5 דולרים - שיא של שנה. מחזור זה מהווה מחצית מכלל המניות שהנפיקה לומניס. עם מחזור כזה, היו הפורומים באינטרנט עמוסי משקיעים מרוצים מהנסיקה המהירה של המניה.

הסיבה לעליות היא הערכות כי החברה תפרסם בתוך זמן קצר את תוכנית ההבראה, שזכתה לאישורו ולמימונו של בנק הפועלים. תוכנית הארגון מחדש גובשה על ידי המנכ"ל אבנר רז, ולומניס ומשקיעיה יכולים לקוות כי היא תסייע לחברה לצמצם את הפסדיה הנמשכים.

לומניס גם הודיעה היום על קבלת אישור של רשות המזון והתרופות בארה"ב (FDA) לשיווק מערכת לייזר המסייעת בטיפולי עיניים. לומניס, כמובן, כבר פירסמה בעבר אישורי FDA, שלא סייעו לרווחיות החברה או למנייתה.

עוד מניה שהשבוע הנוכחי מיטיב עמה היא טאואר סמיקונדקטור . בסוף השבוע שעבר שהתה המניה ברמה של 4.2 דולרים, ולאחר יומיים של עליות חדות היא ניצבת במחיר של 2.5 דולרים, לאחר שהיום הוסיפה 8%. גם מחזורי המסחר במניה התעוררו מעט, בלא שהחברה פירסמה הודעות משמעותיות.

בין המניות הכבדות עלתה אמדוקס בשיעור של 7% לרמה של 21.3 דולרים וחצתה את רף 20 הדולר לאחר כשלושה שבועות. עלייה נאה רשמה גם מניית טבע , שנעזרה בכתבה מבשרת טובות שפורסמה ב"וול סטריט ג'ורנל". לפי כתבה זו, ה-FDA ידחה ככל הנראה את העתירות לביטול המסלול המהיר לאישור תרופות גנריות. מסלול זה מקל על החברות הגנריות לשווק את הגרסאות שלהן לתרופת המקור. כנציגה הבולטת של החברות הגנריות, עלתה מניית טבע ב-3% לרמה של 58.7 דולר. עליות היו גם שמה הנרדף של תרו בחודשים האחרונים, והיום כבשה החברה שיא נוסף ברמה של 66 דולר, לאחר עלייה של 5.3%.

לעומת זאת, במניית גילת היו ירידות חדות של 10%. החברה הודיעה היום על תוכנית לפדיון מוקדם של האג"ח, שלפיה ניתן יהיה להמיר עד 10 בנובמבר כל איגרת במחיר מימוש של 8 דולרים. זאת, לעומת מחיר מימוש של 17.4 דולר שנקבע בהסכם הראשוני. מחזיקי האג"ח העיקריים הם בנק הפועלים, בנק דיסקונט ואיש העסקים אליעזר פישמן. ההמרה עשויה להגדיל את ההון העצמי של גילת ב-90 מיליון דולר, ואולם החברה גם מעריכה כי הרבעונים הבאים יכללו מחיקות נוספות לפי מיטב המסורת של גילת עד כה.

מניית קליקסופטוור עלתה ב-17% במחזור חריג לרמה של 2.6 דולרים בעקבות חוזה חדש שבו זכתה החברה. קליקסופטוור הודיעה על אספקת פתרונות לניהול צי של טכנאי שטח עבור חברת התשתית יונייטד יוטיליטיס, שלה 2,700 עובדים. מניה נוספת, EVS, רשמה עלייה חדה של 71% במחזור חריג, ויום דומה עבר גם על סרגון שקפצה ב-13% וקמטק שהוסיפה 61%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully