וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטיבת האופטיקה של לוסנט למכירה; המתמודדות: קורנינג, אלקטל, JDS יוניפייז ופירלי

3.3.2000 / 20:00

יציעו בין 8 ל-10 מיליארד דולר תמורת החטיבה; קורנינג עשויה להציע הצעה נדיבה כדי לדחוק את האחרות מן המרוץ

גיא צ'אק
ltpgt
המכירה הצפויה של Optical Fiber Solutions, חטיבת האופטיקה של לוסנט , מושכת עניין רב בקרב ענקיות האופטיקה ברחבי העולם. עם המתמודדות נמנות קורנינג (סימול GLW), אלקטל הצרפתית, JDS יוניפייז (סימול JDSU) ופירלי האיטלקית. שווי העסקה עשוי לנוע בין 8 ל-10 מיליארד דולר, כך נמסר מפי מקורות המקורבים לעסקה.
lt/pgt

ltpgt
המכירה של חטיבת האופטיקה צפויה לעורר עניין על אף ההאטה בשוק הטלקום. לפי שעה נראה שקורנינג תציע הצעה נדיבה ביותר בתחילת המירוץ כדי לחסל את סיכוייהן של המתמודדות האחרות. באם קורנינג תישאר לבדה במכרז יתחזק מעמדה אל מול הרשות להגבלים עסקיים. יחד עם חטיבת האופטיקה של לוסנט תשלוט קורנינג ב-75% משוק הסיבים האופטיים.
lt/pgt

ltpgt
המקורבים לעסקה טוענים שניתן להתגבר על מכשול זה במידה שקורנינג תציע מלכתחילה הצעה שתדחק את המתחרות מן המירוץ. בקורנינג ובאלקטל סירבו להגיב על הידיעה.
lt/pgt

ltpgt
מבחינה פיננסית, מכירת החטיבה תפתור חלק מבעיותיה של לוסנט. ברבעון הרביעי של שנת 2000 רשמה החברה הפסד של 1 מיליארד דולר והיא מתכוונת עתה לרשום מחיקה של 1.6 מיליארד דולר לצורכי רה אירגון ופיטורים של 10,000 עובדים.
lt/pgt

ltpgt
ייתכן שלנוכח ההאטה בשוק הטלקום לא ירצו המתמודדות לשלם הון כה רב תמורת החטיבה. בכיר שמקורב לאחת המתמודדות אמר שהחטיבה איננה שווה יותר מ-6-5 מיליארד דולר וכי התחזיות שמדברות על 10-8 מיליארד דולר הן מאוד אופטימיות.
lt/pgt

ltpgt
מה שהופך את חטיבת האופטיקה של לוסנט ליעד מועדף הוא יכולתה לייצר סיב אופטי מסוים שמתאים לקווי תקשורת ארוכי טווח ולתקשורת אופטית בתוך ערים גדולות.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully