וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש הפסיד בקרב נגד המריחואנה הרפואית

רויטרס

14.10.2003 / 18:14

בית המשפט העליון בארה"ב קבע: הממשל לא ישלול הרשיון לנתינת תרופות מרופאים הממליצים על מריחואנה לחולים. 8 מדינות בארה"ב מתירות שימוש כזה

בית המשפט העליון בארה"ב, פסק שהממשל לא יכול לשלול מרופאים שרשמו לחוליהם מריחואנה, את הרישיון הפדרלי לנתינת מרשמים לתרופות. בית המשפט פסק גם כי הרשות הפדרלית לפיקוח על תרופות לא תוכל להתחיל בחקירת רופאים שהמליצו על המריחואנה. בית המשפט לערעורים שדן בסוגיה לפני בית המשפט העליון, פסק כי מדיניות הממשל פסולה, כיוון שהיא פוגעת בזכות החוקתית לחופש ביטוי.

בית המשפט העליון לא נימק את החלטתו לדחות את הערעור שהגיש ממשל בוש. הדיון הציבורי בעניין החל לאחר שב-1996 הצביעו תושבי קליפורניה בעד הזכות של חולים קשים לגדל ולהחזיק מריחואנה, במידה ורופא ממליץ על שימוש בצמח. מאז ההצבעה קיבלו שמונה מדינות אחרות בארה"ב החלטה דומה: אלסקה, אריזונה, קולורדו, הוואי, מיין, נבאדה, וושינגטון ואורגון.

בעקבות הצבעות האזרחים בעד המריחואנה הרפואית החל הממשל של הנשיא הקודם, ביל קלינטון, במדיניות של הענשת רופאים הממליצים על מריחואנה. ממשל בוש אימץ את המדיניות של קודמו, והמשיך בניסיונות להגן עליה בבית המשפט. המריחואנה מוגדרת על ידי החוק הפדרלי האמריקאי כחומר שיש עליו בקרה וסם בלתי חוקי, בטענה שיש בחומר "סיכון גבוה לשימוש לרעה", "שום שימוש רפואי מקובל", וסכנה גם בשימוש תחת פיקוח רפואי.

"החולים זכאים לנגישות למידע"

ב-1997 תבע הממשל מספר רופאים וחולים בקליפורניה, על ההמלצה והשימוש במריחואנה לצרכים רפואיים. ההחלטה שקיבל בית המשפט, ועמדה היום גם בערעור בפני בית המשפט העליון, אוסרת על הרשות הפדרלית לפיקוח על תרופות, לשלול מרופאים שהמליצו על מריחואנה את הזכות לתת מרשמים מותרים לאופיום ומוצריו. ההחלטה אוסרת על הרשות גם להתחיל בחקירת רופאים שהמליצו על מריחואנה.

היועץ המשפטי תיאודור אולסון ממשרד המשפטים, אמר כי ההחלטה כופה על הממשל הגבלות כוללות ותקדימיות, על היכולת "אפילו לפתוח בחקירה במקרים בהם יש חשש לעבירה על החוק". לדבריו, זוהי פגיעה ביכולת של הממשל "לאכוף את החוק במקום החיוני לבריאות הציבור ולביטחון".

עורכי דין מ"האיגוד האמריקאי לחירות אזרחית", טענו בעתירה כי מדיניות הממשל פוגעת בסודיות ובחיסיון שמקנה החוק במערכת היחסים רופא-חולה. לטענתם, פיקוח כזה פוגע גם בחופש הביטוי של הרופאים ומטופליהם. "מה שנידון בבית המשפט הוא היכולת של רופאים לדבר בפתיחות ובכנות עם המטופלים שלהם על מריחואנה כאפשרות קיימת לטיפול וריפוי", אמר עו"ד גרהם בויד. "החולים זכאים לנגישות למידע מדויק על ערכה של המריחואנה בטיפול בכאב, בחילות וסימפטומים נוספים של מחלות קשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully