וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוסטון מפתחת "תחליף מדינול": רכשה את המתחרה קואנם "למקרה של חורף קר עם מדינול"

3.3.2000 / 20:00

בפייפר ג'פרי מסבירים שהרכישה, שהסתכמה בשלב ראשון בכ-30-10 מ' ד', וצפויה להכניס לקופת קואנם כסף נוסף בהמשך, תסייע לבוסטון במקרה שהיחסים עם מדינול לא יבשילו לכדי הסדר

גתית פנקס
ltpgt
האם חברת בוסטון סיינטיפיק (סימול BSX) משלבת להילוך גבוה יותר ומתחילה להתכונן בצורה חזקה למקרה שהמשא ומתן לרכישת מדינול הישראלית לא ייצא אל הפועל? נראה כי התשובה על כך היא כן - כך לפחות על פי בתי ההשקעות המכסים את החברה.
lt/pgt

ltpgt
הסיבה לפרסום הדו"חות ביממה האחרונה על ידי בתי ההשקעות ג'יי.פי. מורגן, מריל לינץ', פייפר ג'פרי ודויטשה בנק היא הודעת בוסטון כי תרכוש את חברת Quanam מדיקל, תמורת סכום שלא הסגירה. בשלושת השבועות האחרונים כבר הודיעה החברה על רכישת שתי חברות נוספות: Interventional Technologies תמורת 345 מיליון דולר, ואת חברת Embolic Protection תמורת 75 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
רכישת חברת קואנם היא משמעותית במיוחד באספקלריה של מדינול הישראלית, שכן קואנום עוסקת בתחום זהה: ייצור סטנטים. כיום, בוסטון סיינטיפיק היא הלקוחה הגדולה ביותר של מדינול, והיא רוכשת ממנה את הסטנטים שהיא מייצרת, המיועדים להרחבת עורקים לצורך ניתוחים שונים ובהם צנתורים.
lt/pgt

ltpgt
בוסטון אף מחזיקה ב-22% מהון מניות מדינול, והיא מקיימת עמה מו"מ לרכישת 78% הנותרים כבר מספר חודשים - מו"מ, שכידוע, טרם הניב תוצאות קונקרטיות, פרט להגברת הסכסוך בין הנהלות שתי
החברות.
ltbrgt
lt/bgtסטנט מצופה - גם מתכת וגם תרופהltbgt
מדינול, שנוסדה על ידי בני הזוג קובי ויהודית ריכטר, פיתחה סטנט - קפיץ רפואי - בשם "ניר", המאפשר להשאיר עורקים כליליים (עורקי הלב) פתוחים בעת ניתוח מעקפים, ומונע סתימה חוזרת לאחר מכן. אבל הן מדינול והן קואנם נמצאות בשלבי פיתוח שונים של סטנט משוכלל יותר, Coated Stent - סטנט מצופה.
lt/pgt

ltpgt
הסטנט עצמו עשוי מתכת, והציפוי הפולימרי שעליו מאפשר החדרת תרופות למקום הרצוי, ולא רק את הרחבת העורק. השרוול המולבש על הסטנט משחרר תרופה בקצב מסוים, המסייעת בטיפול במחלות הקשורות ללב ולכלי דם אחרים.
lt/pgt

ltpgt
נזכיר, כי עד כה, באמצעות כ-20 רכישות, הגדילה בוסטון את המכירות שלה בצורה משמעותית ביותר, מ-725 מיליון דולר בשנת 1994 - אז התחילה את מסע הקניות המאסיווי - למכירות של 2.66 מיליארד דולר בשנת 2000, ובשוק ההון יש קונצנזוס כי זוהי דרך מצוינת עבורה לצמוח, שכן רוב הרכישות שלה מתבצעות במבנה שאינו פוגע בצורה דרסטית ברווחיה.
lt/pgt

ltpgt
החל מסוף השנה שעברה בוסטון סיינטיפיק החלה בפיתוח עצמי של סטנט רפואי הדומה ל"ניר", וזאת מתוך כוונה לנתק את התלות הגדולה במדינול, שהיא המפתחת הבלעדית של סטנטים עבורה. בוסטון אמרה השבוע בשיחת הוועידה שקיימה, כי היא תמשיך לפתח את הסטנטים העצמיים, וזאת בלא כל קשר לפיתוח הסטנטים המצופים על ידי קואנם, כלומר - שני ערוצי המחקר והפיתוח ייפעלו במקביל.
ltbrgt
lt/bgtבוסטון מרחיבה אחיזה בשוק הסטנטים באמצעות קואנםltbgt
"באמצעות הרכישה של קואנם אנחנו מתכוונים להרחיב את הנוכחות שלנו בשוק הסטנטים ולהעמיק את ההתמחות שלנו בתחום הפולימרים וטכנולוגיות שונות", זו היתה לשון ההודעה של בוסטון. קואנם היא חברה בבעלות פרטית שנוסדה ב-1993, ובסיסה בסנטה קלרה, קליפורניה. הסטנט של קואנם נקרא QuaDS-Qp2, והוא מתחרה ב"ניר".
lt/pgt

ltpgt
בפייפר ג'פרי מעריכים את השלב הראשון של העסקה בכ-30-10 מיליון דולר - סכום שבהחלט אינו צפוי לפגוע בשורה התחתונה של דו"חותיה של בוסטון, ובהחלט אינו מזכיר את הסכומים של מיליארדי הדולרים שנזרקים לחלל האוויר בהקשר של שווי חברת מדינול.
lt/pgt

ltpgt
בהמשך, צפויה בוסטון להזרים לבעלי המניות של קואנם סכומים נוספים, לפי אבני דרך שונות שנקבעו, אך אם תחליט בוסטון לאמץ את הפיתוח הפנימי של הסטנטים שלה, ולא לאמץ את זה של קואנם - לא ישולמו סכומים נוספים לבעלי המניות של האחרונה.
ltbrgt
lt/bgtאלטרנטיוות למדינול בדמות קואנםltbgt
"בוסטון מצליחה לבסס את מעמדה בשוק, ובמקביל, מוצאת אלטרנטיוות למדינול, מה שמקטין בצורה משמעותית את הסיכויים להשלמת עסקת הרכישה, ככל שהשבועות נוקפים", אומרים האנליסטים תומס גונדרסון, טימותי נלסון וקתלין טון מפייפר ג'פרי.
lt/pgt

ltpgt
גם בבית ההשקעות מריל לינץ' מעריכים כי מה שנראה אולי כצעד קדימה לבוסטון יכול בהחלט להתברר כצעד אחורנית עבור מדינול. האנליסטים דניאל למייטר וטימותי לי אומרים כי הרכישה של חברת קואנם היא למעשה "מעיל" עבור חורף קר עם מדינול.
lt/pgt

ltpgt
לפי ההסכם בין מדינול ובוסטון, במקרה שבוסטון תפתח בעצמה בהצלחה סטנט רפואי ותקבל עבורו אישור לשיווק בארה"ב, עדיין תהיה מדינול זכאית לתמלוגים על המכירות שלו, וזאת אף שאין לה בעצם כל קשר אליו. במריל לינץ' אומרים כי מדובר בתמלוגים של 20% למשך 5 השנים הקרובות, וכי לא ברור האם בוסטון תצטרך לשלם תמלוגים למדינול גם מעסקת קואנם. "מכל מקום, אנחנו מעריכים כי עניין מדינול-בוסטון יוסדר הרבה לפני שסטנט מצופה ראשון בכלל ייצא לשוק", הם אומרים.
lt/pgt

ltpgt
שוק הסטנטים הכולל מוערך בכ-2.2 מיליארד דולר, ולכן "המלחמה" הפסיכולוגית והתקשורתית בין בוסטון ומדינול היא כל כך קריטית. השוק יכול להתגלות אף כרחב יותר, כאשר פיתוח ושיווק הסטנטים המצופים יצבור תאוצה.
ltbrgt
lt/bgtהסטנט המצופה יכול לחסוך ניתוחltbgt
לפי הערכות שונות, מבין החולים שמקבלים כיום טיפול בעורקים הכליליים, כשליש מטופלים באמצעות בלון/סטנט, שליש נוסף מטופל בתרופות רפואיות, ושליש אחר מופנה לניתוח. אם ישולב הסטנט עם תרופה - פיתרון שמציע למעשה הסטנט המצופה - 75% ממקרי הניתוח יוכלו להיחסך.
lt/pgt

ltpgt
בפייפר ג'פרי אומרים בנוסף, כי ה-Q2 של קואנם מבוסס על טכנולוגיה שאינה מוכחת עדיין, וה"תרופות אינן מוגדרות כהלכה, מה שייתרגם לפרוצדורה ארוכה יותר בדרך לאישורים הסופיים של ה-FDA, מינהל התרופות והמזון האמריקאי". לדברי האנליסטים, בוסטון הודיעה כי בשלב ראשון לא תשלב בין הסטנטים והטכנולוגיה של מדינול לזו של קואנם, אולם היא תשקול שילוב בין הסטנטים שהיא עצמה פיתחה עם אלו של קואנם.
lt/pg

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully