וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משהו עדיין רקוב בממלכה

3.3.2000 / 20:00

עו"ד דינו של אלי גוטמן משווה את האוהדים לחמאס וניסים בכר מחליף צעקות בפומבי עם פליקס חלפון - עוד סופשבוע מאוד לא רגוע בבית"ר ירושלים, רגע לפני המשחק בשבת מול מכבי פ"ת

"גד זאבי לא לקח בחשבון את המעורבות של הרחוב, החמאס, חיזבאללה והתנזים", כך אמר עו"ד יואל גולדברג, פרקליטו של אלי גוטמן, בתוכנית "שם המשחק" ב"גל הבטוח".

גולדברג התראיין בענייני גוטמן ובית"ר ירושלים ואמר בין היתר: "בית"ר ירושלים היתה נראית בשנה שעברה כמו סופרמרקט, כמו מכולת, לפני בואו של גוטמן. גוטמן הגיע בתקופת התפר בין השנה שעברה ובין בואו של גד זאבי ונדרשת תקופת המתנה או מעבר וזו לא תקופה קלה. מצד אחד המאמן צריך להרים את הראש ולהיאבק על כבודו ומצד שני אי אפשר לשכוח שאלי גוטמן עזב את הקבוצה במקום השני כאשר הכל פתוח לאירופה ולמשחקי הגביע. מצד אחד לגוטמן יש יומרות ורצון לחזור, ומצד שני קורים שם דברים שלא קשורים לכדורגל. אני מאמין שגד זאבי וגוטמן ייפגשו ביום יומיים הקרובים."

כאשר נשאל גולדברג על בואו של גד זאבי לבית"ר ירושלים השיב: "גד זאבי לא העריך נכון את עומק החבית מבחינה כלכלית ואת המעורבות של הקהל והרחוב ואת החמאס ואת התנזים ואת החיזבאללה".

יואל גולדברג אמר לONE-: ""אני לא השוויתי את האוהדים של בית"ר לחמאס ולחיזבאללה. אני אמרתי שיש בבית"ר גרעין קשה שאין עליו שליטה. גם בעזה לא משתלטים על הגרעין הקשה שנקרא תנזים ולא משתלטים בלבנון על הגרעין הקשה שנקרא חיזבאללה".

כשנשאל האם הוא מבין את האינטרפרציה של הדברים שאמר, הגיב עו"ד גולדברג: "מי שרוצה לעשות אינטרפרציה פוליטית לדברים שלי - שיעשה. כל האוהדים של בית"ר ירושלים כחטיבה אחת לא מעניינים אותי".

פליקס על הכוונת

ויכוח קולני פרץ היום בין פליקס חלפון לבין המאמן החדש, נסים בכר, שהגיע לטונים צורמים בפני כל השחקנים במהלך אסיפת הקבוצה. הויכוח הגיע עד לכך שחלפון דרש לערב בעניין את שמעון בטאט, ואילו בכר ענה לו: "אם זה לא מוצא כן בעיניך אתה יכול ללכת". רק לאחר התערבותו של יוסי אבוקסיס שלקח את השניים לצד ופישר ביניהם, נסגר העניין.

באסיפה עברו על קלטת המשחק של בית"ר וראו טעויות של חלפון. המגן אמר לבכר: "אתה מתנכל אליי ותופס אותי קורבן של כל המצב הזה של הקבוצה".

בנוסף נסב הויכוח על הערה של בכר לשחקנים כי איחורים למשחקים ואימונים אינם מקובלים עליו בשום פנים ואופן, כשהערתו כוונה במיוחד לחלפון, שאיחר השבוע לפגישת הקבוצה לקראת המשחק מול "בלו ווינגס" הקוריאנית.


חלפון, שבדר"כ מדייק למפגשי הקבוצה למרות שהוא מגיע מת"א, היה מופתע שהדברים דלפו מהאימון ואישר ל-ONE את העניין: "היה ויכוח ונגמר, התנצלתי לאחר מכן בפני נסים על כך שהתווכחתי בפני כל השחקנים, בכר העיר על איחורים ואמר עוד כל מיני דברים שלא כ"כ התאימו לי, אבל כמו שאמרתי, העניין גמור".

נסים בכר הגיב ל-ONE על הויכוח: "אני הרגעתי את פליקס שחשב שאני מנסה להתנכל אליו ורוצה לתפוס אותו כקורבן של הפסדי הקבוצה. זה ממש לא ככה, אני אומנם לא אוהב שמתחצפים אליי, אבל אני שמח ששחקנים יוציאו מה שיש להם בבטן. הסברתי לשחקנים באופן חריף וברור על העתיד שלהם בקבוצה ועל עתיד המועדון ואני בטוח שהדברים שלי ברורים".

ויש גם משחק בשבת

בית"ר ירושלים תארח בשבת (16:00, שופט: אסף קינן) את מכבי פ"ת ותנסה על חשבונה לחזור לעצמה מהשפל אליו ירדה בחודשיים האחרונים. הסטטיסטיקה אולי אומרת הכל על מצבה העגום של הקוצה בשבועות האחרונים: מתחילת הסיבוב השלישי נוצחה בית"ר בארבעה משחקים (מול הפועל פ"ת, צפרירים חולון, מכבי חיפה והפועל ת"א) וסיימה בתיקו 0:0 מול אשדוד.

המצב עגום עוד יותר כשמסתכלים על מאזן השערים של הקבוצה: בחמשת המשחקים האחרונים היא כבשה שער אחד בלבד (במחזור האחרון מול הפועל ת"א), כאשר היא סופגת שבעה שערים מנגד, כשמאזן החובה היה יכול להות גבוה הרבה יותר לולא יכולת פנטסטית של איציק קורנפיין בשער.

אז אלי גוטמן מנסה להחלים בבית וגם נסים בכר לא הצליח להביא נקודות במשחקו הראשון משער בתוספת הזמן של סלים טועמה. ההפסד הוריד את בית"ר למקום השלישי והרחיק אותה כדי 12 נקודות מהמקום הראשון כשבשבת היא עוד עלולה לרדת למקום הרביעי אם תנוצח והפועל חיפה תנצח.

לא מספיק הלחץ הגדול ואיומי הרצח על גוטמן, באימון המסכם היה ויכוח שהגיע לטונים גבוהים בין נסים בכר לפליקס חלפון (ראה כתבה נפרדת) והלחץ רק גדל על השחקנים והצוות המקצועי.
בית"ר תעלה עם הגנה רעועה ביותר מכיוון שברנקו סאביץ' הורחק מול הפועל ת"א וייעדר, ישראל כהן גורר צהובים וגם כן לא ישחק כשגם קובי גנון מוצהב. אם בבית"ר קיוו שלפחות שמואל לבן יוכל לשחק ולמלא את החיסרון ההגנתי, אז עדיין לא הגיע האישור מההתאחדות לכדורגל שמאפשר את שיתופו.

מכבי פ"ת מגיעה למשחק כשהיא מדורגת במקום השביעי, אבל בעקבות ההפסד שלה במחזור האחרון למכבי חיפה, היא התרחקה שבע נקודות ממקום הפלייאוף העליון. הקבוצה השיגה ארבע נקודות בלבד מתוך 15אפשריות מפתיחת הסיבוב השלישי כשהיא מנצחת את אשדוד בחוץ, מסיימת בתיקו מול נתניה ומנוצחת ע"י מכבי חיפה, צפרירים חולון והפועל פ"ת.

הקבוצה תשחק ללא הבלם מוראד מגמדוב שמחלים מניתוח וללא כפיר פרטיאלי שנפצע במשחק הנבחרת הצעירה ביום רביעי ומצפה לתשובה האם ייאלץ לעבור ניתוח.

יו"ר הקבוצה, אבי לוזון, אמר ל-ONE לקראת המשחק: "כולם יודעים שבית"ר ירושלים פצועה וחבולה, והפרשנות של הדברים היא שקשה לנצח אותה למרות שהיא עם המכנסיים למטה".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully