וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר לאן

3.3.2000 / 20:00

ההערכות לשבוע הקרוב הן שהדולר ייסחר ברמות של 4.17-4.10 שקלים

אילן מוסנאים
ltpgt
יום המסחר הנוכחי נסגר בהתחזקות קלה של השקל, שעבר ייסוף של 0.07%, לעומת היציג שנקבע אתמול בצהריים לרמה של 4.115 שקלים. המשך למגמת המסחר בתקופה האחרונה בה הצליח השקל לשמור על יציבות ברמות מחירים של 4.15-4.10 שקלים לדולר.
lt/pgt

ltpgt
הגופים הכלכליים מציינים בסקירותיהם כי ההצלחה המסתמנת בדרך להרכבתה של ממשלת האחדות, במקביל להמרות סוף החודש, פקיעת האופציות, והקיצוץ המינימלי בריבית המוניטרית בישראל, תרמו השבוע להתחזקות השקל מול הדולר.

לגבי השבוע הקרוב ההערכות הן שהדולר ייסחר ברמות של 4.17-4.10 שקלים, כשהערכות שמרניות פחות (בבנק הבינלאומי ובבית ההשקעות אקסלנס) מדברות על טווח צר יותר של
כ-4.13-4.105 שקלים לדולר.
lt/pgt

ltpgt
בבנק לאומי מדגישים כי ההתחזקות התרחשה חרף המשבר הפיננסי בטורקיה, שהגדיל את פרמיית הסיכון הנדרשת במשקים מתעוררים, שהמשק הישראלי נמנה עליהם, ושהביא ללחצי פיחות מטבעותיהם.
lttablegtlttrgtlttdgt
ltimg src="/ibo/images/graphs/dolar_020301.gif"gt
lt/tdgtlt/trgtlt/tablegtltp class="article1"gt
הערכות בשוק הן כי אחת הסיבות ליציבות בשער השקל היא הגיוסים שביצעו חברות הטכנולוגיה, בתקופה שעוד ניתן היה להנפיק בנאסד"ק. לחברות אלו היצע דולרים גדול וכל פעם שהדולר מנסה להתרומם, הוא ניתקל בהמרות מצד חברות הטכנולוגיה, שמצננות את שערו.
lt/pgt

ltpgt
באקסלנס מעריכים כי בשבוע הקרוב, אחרי שלחציי הפקיעה והמרות סוף החודש ייפסקו, הדולר ישוב להיסחר ביציבות עם נטייה לעליות שערים קלות.
lt/pgt

ltpgt
בבנק הבינלאומי מציינים כי אנו עדים בתקופה האחרונה לשתי מגמות שמצביעות על צפי לפיחות נקודתי בשוק. מצד אחד יש הרגשה שכל הזמן נכנס לשוק כסף ספקולנטי, שמחכה לאירוע (בטחוני, מדיני, כלכלי בארץ או בעולם) שישבור את התמיכה של השקל ויקפיץ את שערו של הדולר כלפי מעלה. מגמה זו מקבלת חיזוק גם בעובדה, שבתקופה האחרונה, כל פעם שהדולר נחלש והתקרב לרמות של 4.105 שקלים באו ביקושים גדולים שדחפו את שערו כלפי מעלה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully