וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני אלון: ביילין משתף פעולה עם האויב

14.10.2003 / 15:23

לדברי השר: קשה להתחרות בו - הוא לא מפסיק להציל את האויב. פרס: ההסכם - בסיס למו"מ בין ממשלות. ביילין: אין ולא תהיה זכות שיבה בהסכם

השר בני אלון (האיחוד הלאומי) כינה היום במסיבת עיתונאים את יוסי ביילין, מיוזמי הסכם ז'נבה, "משתף פעולה עם האויב". לדברי השר, "קשה להתחרות בביילין, הוא נקרא כל פעם להושיע ולהציל את האויב כשהוא מסתבך". במקביל ביקש ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) מהיועץ המשפטי לממשלה ומיו"ר ועדת הכנסת לבדוק האם בטיוטת ההסכם יש עילה לתביעה פלילית נגד מנסחיו.

יו"ר מפלגת העבודה, שמעון פרס, הגיב הבוקר לראשונה על "הבנות ז'נבה", להסכם קבע בין ישראל לפלסטינים. בגלי צה"ל דווח כי פרס אמר: "אם אכן ויתרו הפלסטינים על זכות השיבה במסגרת הסכם ז'נבה והכירו בישראל כמדינה יהודית, הרי שההסכם הוא בסיס טוב למשא ומתן בין ממשלות הרוצות לקיים דיאלוג אמיתי".

יוסי ביילין הגיב היום לדיווחים לפיהם ההסכם כולל את זכות השיבה. ביילין אמר לקול ישראל כי "אף פלסטיני לא ייכנס לישראל בזכות השיבה". הוא הוסיף כי הפלסטינים יכולים לשמור בליבם את התקווה לשיבה ש"אי אפשר לעקור אותה מהלב", אולם הבהיר כי "אין ולא יכולה להיות זכות שיבה בהסכם הזה".

מערכת "הארץ" מוסיפה:

ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) תקף היום את ההבנות ואמר כי ראוי לכנות את ההסכמים הסכמי מינכן ולא ז'נבה. "יש איזה יצר התאבדות בשמאל הישראלי", אמר אריאל ל"קול ישראל". "הסבתי את תשומת לבו של היועץ המשפטי לממשלה להתחזות: הם חתמו 'ממשלת ישראל' על המסמכים. אני מקווה שהם לא עברו על החוק. האיש הזה (ביילין) לא מייצג אף אחד".

תושב ת"א הגיש תלונה במשטרה נגד ביילין

בתוך כך הגיש היום תושב תל אביב תלונה במשטרה כנגד ביילין ויוזמי הבנות ז'נבה, בטענה כי עברו עבירה של הפרעה לעובדי ציבור - ראש הממשלה, אריאל שרון, וממשלתו. לטענת המתלונן, ההסכם יפריע לראש הממשלה בפעולותיו נגד הטרור ובקידום תכניתו המדינית עם הפלסטינים. עוד טוען האזרח כי כעת ייאלץ שרון להתמודד עם בעיות שלא היו קיימות קודם לכן, וכי עצם הזכרת ההסכם מהווה הפרעה למדיניותו.

המתלונן הסביר לקול ישראל, כי החליט להתלונן במשטרה כאזרח מן השורה באופן פרטי מבלי לייצג שום גוף פוליטי, כיוון שיוזמי ההסכם פגעו בממשלה, ולפיכך פגעו גם בו כאזרח המדינה. ממשטרת מרחב ירקון נמסר בתגובה כי אכן הוגשה תלונה בעניין והיא תיבדק. בהמשך תועבר התלונה למרחב הארצי במשטרה, שם ייבדק האם קיים חשד לעבירות פליליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully