וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: האופוזיציה הגולה חשפה קיום מתקן גרעיני

14.10.2003 / 12:23

לטענת הגולים, במרכז המדינה פועל מתקן לבדיקת צנטריפוגות להעשרת אורניום. שגריר איראן בסוכנות לאנרגיה אטומית: נחשוף את "פעילות השלום הגרעינית" שלנו

"המועצה הלאומית להתנגדות באיראן" - האופוזיציה האיראנית הגולה השוהה בווינה - חשפה היום, כפי שהבטיחה, מתקן נוסף בו עוסקים האיראנים בייצור טכנולוגיה גרעינית. לטענת פיראוז מהאבי, החבר באופוזיציה, השתמשו האיראנים במתקן גרעיני הנמצא במרכז המדינה סמוך לאיספהן, לצורך בדיקת צנטריפוגות המיועדות להעשרת אורניום. "המתקן ממוקם 15 ק"מ מזרחית לאיספהן ונקרא 'המרכז לחקר וייצור דלקים'", אמר מהאבי לכתבים.

פקיד איראני בכיר אמר היום טרם פרסום הדברים, כי איראן מעולם לא הסתירה מפקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) את מתקני הגרעין שלה. הדברים נאמרו שבועיים לפני פקיעת האולטימטום שהציבה סבא"א לאיראן לחשוף את שאיפותיה הגרעיניות.

"מעולם לא הסתרנו את מתקני הגרעין. הטענות כי עשינו זאת הן שקריות וחסרות בסיס", אמר עלי אכבר סלחי, שגריר איראן בסבא"א. סלחי הגיב להאשמות האופוזיציה הגולה כי איראן משקרת לסוכנות בדבר המתקנים הגרעיניים שברשותה. סלחי טען היום, עם זאת, כי איראן החליטה לשתף פעולה עם סבא"א באופן מלא ותחשוף את כל "פעילות השלום הגרעינית" שלה בעבר ובהווה.

דיפלומט החבר בסבא"א סיפר היום לסוכנות הידיעות רויטרס, כי האופוזיציה הגולה, הנכללת ברשימת ארגוני הטרור של וושינגטון, סיפקה בעבר נתונים נוספים על מתקני גרעין איראניים. לדברי הדיפלומט, שסירב להזדהות בשמו, ביקרו השנה פקחי סבא"א במספר אתרים שנחשפו על ידי האופוזיציה, וחלקם אכן נתגלו כמתקנים גרעיניים. עם זאת אמר, כי "טענות הגולים לא מדויקות ב-100%".

ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית, מוחמד אל בראדעי, צפוי להגיע ביום חמישי לטהרן ולהמשיך את השיחות סביב הגרעין. אל בראדעי איים לאחרונה, כי אם איראן תימנע משיתוף פעולה עם הסוכנות, הנושא יועבר להכרעת מועצת הביטחון של האו"ם, שעלולה לנקוט בסנקציות נגד טהרן.

בהחלטתה לפני חודש, קבעה סבא"א כי על איראן להפריך עד 31 באוקטובר את חששות ארה"ב כי בכוונתה לייצר נשק גרעיני. האיראנים טוענים כי כל פרוייקט הגרעין, הכולל גם העשרת אורניום, נועד לצרכי שלום ולייצור חשמל בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully