וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 עצירים פלסטינים יגורשו מהגדה לרצועה

14.10.2003 / 15:17

העצירים המנהליים, החשודים בסיוע לפעילות טרור, הועברו למחסום ארז. 7 פלסטינים נפצעו ברפיח וטול כרם, בהם בן 12 שנפצע קשה מאוד וצלם "רויטרס"

אלוף פיקוד המרכז, משה קפלינסקי, החליט על גירושם של 15 עצירים פלסטינים מהגדה לרצועת עזה. האלוף חתם היום על צווי "תיחום מגורים" ל-15 עצירים מנהליים מהגדה.

בצה"ל טוענים כי מדובר בצעד סיכולי שנועד למנוע את השתלבותם מחדש של המגורשים במעגל הטרור. לטענת הצבא, הצעד ננקט רק כלפי אנשים שלא ניתן להעמידם לדין מחשש לחשיפת מקורות מודיעיניים. בצה"ל מדגישים כי אין מדובר בעצירים "עם דם על הידיים", אלא בכאלה המעורבים בסיוע לפעילות טרור.

בקול ישראל דווח, כי האסירים המעורבים בפעולות טרור הועברו ממתקני המעצר מגידו, קציעות ועופר, למתקן כליאה במחסום ארז שבצפון רצועת עזה. לאסירים ניתנה אפשרות לעתור נגד ההחלטה לגרשם לבג"ץ, במשך 48 השעות הקרובות. עד לסיום ההליכים המשפטיים בעניינם הם ישהו במתקן הכליאה בארז. אם יידחו הערעורים הם יועברו לרצועה מבלי אפשרות לצאת ממנה. בעבר נקט צה"ל בצעדים דומים, ובג"ץ אישר את הגירוש רק במקרים בהם הוכחה מעורבות ישירה של העצירים בטרור.

צה"ל הרג בדואי מהנגב ליד חברון

מחבל שניסה לשגר בצהריים טיל נ"ט לעבר כוח צה"ל בגבול ישראל-מצרים נורה ונפצע באורח קשה מירי חיילי צה"ל. בגלי צה"ל דווח כי מוקדם יותר השליכו פלסטינים שני מטעני חבלה ורימונים לעבר כוח צה"ל באזור. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

כוח משמר הגבול עצר היום במחסום חיזמה צעירה פלסטינית בת 20, שבעגלת התינוק שנשאה התגלו אקדח, מחסניות וסכין. בגלי צה"ל דווח, כי הצעירה הועברה לחקירה בחשד שרצתה לפגוע בחיילים במחסום. הצעירה טענה בחקירתה, כי לקחה את כלי הנשק בשוגג ממונית בה נסעה.

בכפר קדום, הנמצא מערבית לשכם, נעצר מבוקש תנזים, שבחצר ביתו התגלו שני מטענים עם חומר נפץ במשקל כולל של 14 ק"ג. המטענים היו אמורים, ככל הנראה, לשמש לביצוע פיגוע בישראל. צה"ל עצר הלילה בגדה שמונה פלסטינים, ארבעה מהם בג'נין.

חיילי צה"ל הרגו הלילה את מתעיב אל נבארי, תושב תל שבע בן 30, באזור ההתנחלות נגוהות שבדרום הר חברון. בקול ישראל דווח כי הוא נהרג מירי החיילים שביצעו באזור ההתנחלות סריקות, לאחר שנראו במקום דמויות חשודות. אל נבארי לא היה חמוש. במשטרה טוענים כי הוא הגיע למקום ממניעים פליליים ולא לאומניים.

ח"כ טאלב אל סנע (רע"ם), דורש להעמיד לדין את החיילים שירו באל נבארי. אל סנע מאשים את צה"ל בהרג בדם קר ודורש בדיקה של גוף חיצוני בלתי תלוי.

"טיפול שורש 2"

כוחות צה"ל נכנסו לעיר טול כרם והטילו עליה עוצר. לדברי מקורות פלסטינים נפצעו בעיר שלושה אנשים מאש צה"ל. בגלי צה"ל דווח כי לא היו נפגעים בקרב החיילים בטול כרם.

צה"ל שב הלילה לפעול ברפיח לאחר יממה של הפוגה. כוחות גדולים של גבעתי, המלווים בטנקים ובמסוקי קרב, נכנסו לעיר כדי להמשיך בחשיפת והריסת מנהרות להברחת אמצעי לחימה. המבצע המתחדש נקרא "טיפול שורש 2". מקורות ברפיח מסרו כי ארבעה פלסטינים נפצעו מאש צה"ל, בהם ילד בן 12, שנפצע קשה מאוד
וצלם סוכנות הידיעות רויטרס, חזאם קלידי.

קצין בכיר בגזרה אמר ל"הארץ", כי הפעילות מהווה ריכוז מאמץ נוסף כנגד הברחת הנשק, והיא תימשך כמה ימים לפחות. הכוחות נתקלו בהתנגדות פלסטינית קלה. לא היו נפגעים לצה"ל וגם הפלסטינים לא דיווחו עד כה על נפגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully