וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת בן לאדן: הבן הולך בדרכי אביו

רויטרס

14.10.2003 / 10:21

"וושינגטון פוסט": אחד מבניו הבוגרים של הטרוריסט, סאעד בן לאדן בן ה-24, ממלא תפקיד בכיר בהנהגת אל קאעדה באיראן. מעורב בפיגועים בערב הסעודית

אחד מבניו של אוסאמה בן לאדן, סאעד, קיבל תפקיד מפתח ברשת הטרור "אל קאעדה", והוא חבר בקבוצת מנהיגים קטנה המנהלת את הארגון מאיראן. כך דיווח היום ה"וושינגטון פוסט", מפי מקורות מודיעין בארה"ב ובאירופה.

על פי הדיווח בעיתון, בנו של בן לאדן ובכיר נוסף בהנהגת הארגון באיראן עמדו בקשר עם תא של הארגון בערב הסעודית, זמן קצר לפני הפיגוע בריאד בחודש מאי, בו נהרגו 35 בני אדם. המקורות מסרו כי קשר זה מוביל למסקנה כי אנשי הארגון באיראן תכננו את הפיגוע והורו על ביצועו.

בעיתון נמסר, כי מנהיגי אל קאעדה באיראן מוגנים בידי כוח אבטחה איראני סודי הנאמן לאייטולות באיראן, ונמצא מחוץ לשליטת הממשלה. ריאד ניסתה לשכנע את טהרן לגרש את בנו של בן לאדן וחשודים נוספים במעורבות בפיגוע בממלכה. בערב הסעודית מעריכים כי באיראן שוהים כ-400 חברים באל קאעדה.

גילו של סעד בן לאדן, יליד ערב הסעודית, הוא ככל הנראה 24. לאוסאמה בן לאדן יש למעלה מעשרים ילדים, שנולדו לו מחמש נשים, וסאעד הוא אחד מבניו הבוגרים של הטרוריסט מאשתו הראשונה. העיתון מדווח כי סאעד היה עם אביו באפגניסטן באמצע שנות ה-80, כשהוקם ארגון אל קאעדה, והוא יועד לתפוס בו תפקיד בכיר.

הבן הפך רק לאחרונה ליעד חשוב עבור ארגוני המודיעין האמריקאי, האף.בי.איי והסי.איי.איי. ככל הנראה, רק עם הגעתו לאיראן בשנה האחרונה הוא החל לקחת חלק פעיל בהנהגת אל קאעדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully