וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיליפס מפתיעה: רווח גבוה מהתחזיות של 144 מיליון דולר

יהודה שויצר

14.10.2003 / 9:32

הרווח, הגבוה של פיליפס מזה שלוש שנים, הוא השני ברציפות. מכירות החברה ירדו ב-4% ל-6.99 מיליארד יורו - ירידה קטנה מהתחזיות

רווח נקי של 124 מיליון יורו (144 מיליון דולר) לענקית מוצרי האלקטרוניקה ההולנדית פיליפס ברבעון השלישי. הרווח, הגבוה של פיליפס מזה שלוש שנים, עלה על התחזיות המוקדמות בשיעור ניכר. ברבעון המקביל בשנת 2002 רשמה החברה הפסד של 330 מיליון יורו. מכירות החברה ירדו ב-4% ל-6.99 מיליארד יורו - ירידה קטנה מהתחזיות.

למנכ"ל החברה, גרארד קלייסטרלי, תרומה נכבדה במעבר החברה לרווחיות. קלייסטרלי, בעקבות הפסדים של 5.68 מיליארד יורו של החברה בשנתיים שחלפו, שם לו למטרה לקצץ כמיליארד יורו בעלויות תפעול עד לשנת 2004. במסגרת זו פיטר המנכ"ל יותר מחמישית כוח העבודה בחברה, העביר חלק מפעילות הייצור למדינות בהן עלויות התפעול זולות יותר, והטיל מגבלות חמורות על שיעור ההוצאות של החברה. עם פרסום הדו"ח הביע קלייסטרלי שביעות רצון מהנתונים, וציין כי הדו"ח מוכיח שמהלכיו נשאו פרי.

בשורת התפעולית רשמה החברה הפסד של 126 מיליון יורו ברבעון, הכולל הוצאה של 152 מיליון יורו לארגון מחדש של חטיבת השבבים. דובר החברה הדגיש כי פיליפס דבקה בתוכניותיה לעמוד ביעד של רווח תפעולי בשנת 2003.

פיליפס נוסדה בשנת 1891 כחברה לייצור נורות חשמל. מאז התרחבה החברה לתחומים רבים בהם ייצור DVD שטוח, מסכים שטוחים לטלוויזיה, מכונות קפה, מכונות גילוח ועוד. החברה גם מייצרת מוליכים למחצה לחברות סלולר מובילות, אם כי ענף זה מניב לה הפסדים כבדים כבר תקופה ארוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully