וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוזריו של קלינטון: התנגדנו למתן חנינה לריץ'

3.3.2000 / 20:00

העוזרים לשעבר העידו בפני ועדת שימוע מיוחדת של הקונגרס וסיפרו כי ניסו להניא את קלינטון ממתן החנינה; טענו: התנהגותו של הנשיא לשעבר לא היתה בניגוד לחוק

עוזריו לשעבר של ביל קלינטון הכחישו בתוקף כי הנשיא לשעבר עשה משהו לא חוקי, כשחנן את הפושע הנמלט, המיליארדר מרק ריץ'. היועצים הופיעו בפני ועדה של הקונגרס העורכת שימוע לגבי החנינות השנויות במחלוקת שנתן הנשיא ביום האחרון לכהונתו.

העוזרים, ג'ון פודסטה, בת' נולן וברוס לינדסי, אמרו כי הם התנגדו בתוקף לחנינה שניתנה לריץ', וניסו להניא את הנשיא מלחון את ריץ'. למרות זאת אמרו היועצים כי התרומות שנתנה אישתו של המיליארדר למפלגה הדמוקרטית, לא עלו בדיונים. לדבריהם הם התרשמו כי קלינטון פסק בנושא רק על פי טובת העניין, ולא משיקולים אישיים.

אנשי המפלגה הרפובליקאית טוענים כי קלינטון חנן את ריץ' כדי לגמול לאשתו על התרומות שנתנה למפלגתו של הנשיא ולספרייה הנשיאותית. קלינטון טוען כי לא היה כל פסול במעשיו.

כתב הבי.בי.סי בוושינגטון מסר כי האווירה בדיוני הוועדה היתה מתוחה, והזכירה את הדיונים שנערכו בפרשות הקודמות בהן היה מעורב קלינטון.

בת' דוזורט, לשעבר יושבת הראש הכלכלית של הוועידה הלאומית של המפלגה הדמוקרטית, סירבה להעיד בפני הוועדה. היא ניצלה את זכותה החוקית שלא להפליל את עצמה על ידי מתן עדות. גם רעייתו של ריץ', דניס, סירבה להופיע בפני הוועדה. חקירה נוספת בפרשה מתנהלת על ידי תובע של הממשל האמריקאי.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully