וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: טוקיו ירדה ב-3.3 אחוז לשפל הנמוך זה 15 שנה

3.3.2000 / 20:00

בעקבות אזהרת הרווח של אורקל; פוג'יטסו הורידה את תחזית רווחיה לשנת 2001 ב-75 אחוז ומניותיה ירדו ב-4.4 אחוז; יצרנית השבבים קיוסרה ירדה ב-8.7 אחוז

מאת גיא צ'אק

שוקי הטכנולוגיה באסיה רשמו ירידות חדות בעקבות אזהרת הרווח של אורקל בארה"ב. יצרנית התוכנה הודיעה, כי לא תעמוד בתחזית רווחיה לרבעון הנוכחי עקב ירידה בהיקף המכירות. אורקל יפן איבדה 8.6% ומשכה את מניות התוכנה לירידות. הניקיי ירד ב-3.3% לשפל של 15 שנה.

יצרנית המחשבים השנייה בגודלה ביפאן, פוג'יטסו, הורידה ב-75% את תחזית רווחיה לשנת 2001. בחברה צופים עתה רווח של 85 מיליון דולר. מניית פוג'יטסו איבדה 4.4%, קיוסרה ירדה ב-8.7%, NEC ירדה ב-6.5%, סוני ירדה ב-1.1% וטושיבה ירדה ב-1.8%. שלישיית ה-NTT נסוגה; ספקית הסלולר NTT דוקומו ירדה ב-4%.

גם מגזר הבנקים ביפאן רשם ירידות חדות לאחר שהבנק המרכזי של יפן החליט אתמול להוריד את הריבית. טוקיו מיצובישי ירדה ב-3.2%, מיזוהו ירדה ב-3.3% ודאיווה בנק רשמה ירידה דומה.

ההאטה במשק היפני ממשיכה להחריף. אתמול נודע כי מדד המחירים לצרכן באזור טוקיו ירד ב-1.1% - הירידה החדה ביותר בתולדות המשק היפני. שיעור האבטלה במדינה עמד בינואר על 4.9% בדומה לחודש דצמבר.

האנליסטים מציינים שהמשק היפני דורש שינויים מיידיים במדיניות הממשלה. לדבריהם, הממשלה היפנית צריכה לפתור את בעיית ההלוואות הרעות במגזר הבנקים ולבצע רפורמה יסודית במערכת המס.

בהונג קונג יורד ההנג סנג ב-2% בעקבות ספקיות הסלולר צ'יינה יוניקום וצ'יינה מובייל; המשקיעים חוששים שהתחרות הגוברת בין החברות תפגע ברווחיהן. בקוריאה ירד מדד הקוספי ב-3.2% בעקבות מניית הברוקר דאיוו. המשקיעים חוששים שהריבית בארה"ב לא תרד בתקופה הקרובה, מה שיהפוך השקעות בוול סטריט לפחות אטרקטיוויות.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully