וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: הקמת ממשלת אחדות לא תספיק לצורך התאוששות בבורסה

3.3.2000 / 20:00

כלכלני הבנק מציינים כי "הטבלה לא משקרת" וכי לנוכח הגורמים השליליים שמתווספים מידי שבוע המחירים משקפים את המצב בשוק; מעריכים כי הדו"חות של חברות רבות יפתיעו לרעה

מאת אילן מוסנאים

כלכלני בנק הפועלים מציינים בסקירת שוק ההון שמפרסם הבנק הבוקר, כי כשבוחנים את מגוון ההשפעות הפועלות לחיוב ולשלילה על שוק ההון בטווח הקצר, מתקבלת המסקנה כי "הטבלה לא משקרת" והמחירים משקפים את המצב בשוק.

לדבריהם, מידי שבוע מתווספים גורמים שליליים נוספים לרשימה הכוללת כבר, בנוסף להסלמה במצב הבטחוני, את חוסר הוודאות סביב הרכבת הממשלה ואישור התקציב, ודו"חות כספיים מאכזבים אף מעבר לצפוי (כדוגמת נייס ופורמולה), אזהרות רווח נוספות, בארץ (עלית) ובארה"ב.

בבנק מעריכים כי בדומה לאזהרת הרווח שפירסמה עלית, נראה בדו"חות הכספיים שצפויים להתפרסם עד סוף חודש מארס חולשה בתוצאותיהן של חברות רבות הן מול השוק המקומי והן מול שוקי היצוא - שתפגע בדו"חות אף מעבר לציפיות.

בבנק מציינים עוד כי חולשת שוקי ההון בעולם, והקושי לגייס מקורות הון חדשים, מעמידים בסימן שאלה את המשך קיומן של חברות טכנולוגיה רבות ה"רעבות למזומנים".

בבנק מזכירים גם את מוקדי המשבר בכלכלות העולם, ואת הריביות הגבוהות מידי לטעמם של שחקני המניות בישראל ובארה"ב, שבשתיהן הנגידים אינם ממהרים ל"שחרר את הרסן", כגורמים שלא מקלים על ניסיונות ההתאוששות של השווקים בעולם.

רמות המחירים הנמוכות יוצרות הזדמנויות השקעה רבות

כלכלני בנק הפועלים מעריכים, כי על מנת לרשום התאוששות אמיתית זקוק שוק המניות ליותר מאשר ממשלת אחדות לאומית וכרגע כל פיתרון מדיני או התאוששות כלכלית, אינם נראים באופק.

בבנק מדגישים עוד, כי הכרזותיו של ראש הממשלה הנבחר, אריאל שרון, על כוונותיו ליישם חלק מהמלצות ועדת בן בסט ובכללן מיסוי שוק ההון, ישפיעו לרעה על האווירה בשוק.

לעומת זאת הצהרות אחרות של שרון על האצת תהליך ההפרטה במשק והסרת חסמים בירוקרטיים במטרה לשפר את תנאי התחרות של החברות הנן סימן חיובי לשוק ההון.

מנגד, בבנק סבורים שאין להתעלם מרמות המחירים הנמוכות יחסית המזמנות הזדמנויות השקעה לא מעטות, כשמעורבותו הנמוכה של הציבור הרחב והתבצרותם של המוסדיים, מגנים על המשקיעים מפני הידרדרות חדה נוספת.

הירידה המסתמנת בשוק הנגזרים בסטיות התקן, הופכת, להערכת כלכלני בנק הפועלים, את השילוב בין השקעה סלקטיווית במניות מומלצות והגנה על התיק באמצעות רכישת אופציות מכר - PUT, לאופטימלית עבור משקיעים בעלי אורך רוח.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully