וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תדליס מקבוצת תדיראן קשר גייסה 2 מיליון דולר מפורמולה ונצ'רס

3.3.2000 / 20:00

הגיוס נעשה תמורת הקצאת 15.6% ממניות החברה - לפי שווי חברה של 12.8 מיליון דולר; תדליס מפתחת מערכות תקשורת אלחוטיות לבעלי טלפונים ניידים ומחשבי כף יד

מאת יורם גביזון, הארץ

חברת תדליס, שבשליטת תדיראן קשר, גייסה 2 מיליון דולר מקרנות פורמולה ונצ'רס תמורת הקצאת 15.6% ממניותיה, כלומר לפי שווי חברה של 12.8 מיליון דולר אחרי הכסף. תדיראן קשר הזרימה לחברה 2מיליון דולר נוספים.

תדליס, שמעסיקה 20 מהנדסים ומתכנתים ב-2 מרכזי פיתוח ברחובות וקרית שמונה, מפתחת מערכות תקשורת אלחוטיות מבוססות טכנולוגיית Bluetooth לבעלי טלפונים ניידים ומחשבי כף יד.

טכנולוגיית ה-Bluetooth, הקרויה על שמו של מלך נורדי מהמאה העשירית לספירה שאיחד את עמי סקנדינוויה, מאפשרת תקשורת אלחוטית בטווח של עד 10 מטרים בתדר של 2.48-2.40 ג'יגה-הרץ, שהשימוש בו אינו כרוך ברישיון - למעט בספרד, ישראל ופורטוגל. הטכנולוגיה מאפשרת תקשורת בקצב של עד 1 מגה-ביט לשנייה בין מכשירים, כגון טלפונים סלולריים ומחשבי כף יד.

הטכנולוגיה פותחה במקורה כדי לאפשר תקשורת ברשת המחשבים המקומית ללא צורך בכבלים, אך עד מהרה התברר כי פוטנציאל השימוש בה מרחיק לכת הרבה יותר.

תדליס השיקה באחרונה קו מוצרים חדש שמבוסס על Bluetooth Access Points, שהיא נקודת הגישה למערכות התקשורת האלחוטית בדומה לתחנת הבסיס בתקשורת סלולרית. הפתרון של תדליס לתשתית הגישור בין בעלי מכשירים מבוססי bt לרשת האינטרנט הוא ה-BlueTooth AccessPoint. זהו מתג שקולט נתונים, מבצע עיבוד ראשוני שלהם ומנתב אותם למגוון רחב של ממשקים: סלולר ורשת הבזק המקומית.

ה-BAP מסוגל לקבוע רמת השירות לפי עדיפות, כלומר איזה רוחב פס יתקבל בציוד הקצה, ואם קצב העברת הנתונים יהיה סימטרי או לא.

המגמה של ה-bt היא ליצור רשת תקשורת אישית (PAN) באמצעות הטמעת שבבי BT בכל אחד מהמכשירים האלקטרוניים, כך שניתן יהיה באמצעות מחשב כף יד או טלפון סלולרי או מחשב נייד להתקשר מכל מקום ולקבל לאביזר הנייד את מגוון השירותים, כגון וידיאו, הורדת קבצים ודואר אלקטרוני. הטמעת השבב הייעודי תאפשר למזג את הפונקציות של הטלפון הסלולרי עם הטלפון האלחוטי ואינטרקום למכשיר אחד, כשפונקציות אחרות יהיו דיבורית אישית אלחוטית למכשיר הסלולר; שירותי אינטרנט בתוך הבית ומחוצה לו; ושליטה ברוב המכשירים האלקטרוניים הביתיים.

אחת האפליקציות החשובות של ה-bt היא פתרון לבעיית חוסר הכיסוי במקומות סגורים, וזאת באופן שייצור מיליוני דקות שיחה במקום שלא ניתן היה לדבר קודם לכן. אפליקציה אחרת היא חיבור לאינטרנט במרכזי ועידות ואוניברסיטאות באמצעות מחשב כף יד או מחשב נישא.

שיטת הפעולה של ה-bt במרכזים סגורים תהיה באמצעות הקמת Pico Cell, שיספק תקשורת נתונים, קול ווידיאו לעד 7 אלמנטים ניידים בעלי שבב bt בקצב של 100 קילוביט לפחות, כשבאמצעות ה-BAP יוכל מפעיל הרשת להקצות רוחב פס להעברת נתונים לפי דרישת הלקוח.

מנכ"ל תדליס, יהונתן מונין, אמר שהחברה מתכננת להשלים את פיתוח תוכנת התקשורת עד מחצית 2001 ואת פיתוח מערכת התקשורת עד לסוף 2001. לדבריו, החברה תתמקד בפיתוח מערכות סגורות, בניגוד למערכות פתוחות המספקות גישה לרשת האינטרנט. להערכתו, יש לטכנולוגיית ה-bt יתרונות ביחס לרשתות תקשורת מקומיות אלחוטיות.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully