וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתבי אישום בפרשת הונאה פיננסית בארה"ב / כתב אישום הוגש נגד היו"ר לשעבר של סנדנט

3.3.2000 / 20:00

הארץ
ltpgt
lt/bgtמאת פלויד נוריס ניו יורק טיימסltbgt

וולטר פורבס, שהפך חברה קטנה ומנומנת לענק בשם סנדנט (Cendant) , היה שותף פעיל להונאה, שכחלקה דיווחה החברה על רווחים כוזבים בסך 500 מיליון דולר - כך לפי כתב אישום שהוגש נגדו אתמול. זה תיק ההונאה הגדול בתולדות ארה"ב: משקיעים שהשקיעו בסנדנט הפסידו 19 מיליארד דולר, כשמניותיה קרסו.
lt/pgt

ltpgt
כתב אישום בגין הונאה הוגש אתמול נגד פורבס, היו"ר לשעבר של סנדנט, וסגנו לשעבר, קרק שלטון, בבית משפט פדרלי בניו ג'רזי. בה בעת, הגישה רשות ניירות הערך תביעה אזרחית נגד השניים. הם הכחישו את כל האשמות נגדם.
lt/pgt

ltpgt
לפי כתבי האישום, ההונאה נמשכה יותר מעשר שנים: מנהלים בחברה שינו באופן שיטתי את הדו"חות הפיננסיים של החברה, כך שיראו רווחים גדולים, וזאת כדי להרשים משקיעים. נראה כי כתבי האישום מבוססים על עדות של שלושה מנהלים אחרים בחברה שהודו באשמות דומות ב-2000.
lt/pgt

ltpgt
"יש המכנים מניפולציה כזו 'ניהול רווחים'", אמר רוברט קלירי ממשרד התובע הכללי הפדרלי בניו ג'רזי. "אבל משקיעים שצפו במניות שלהם צונחות ב-50% ביום אחד מכנים זאת הונאה".
lt/pgt

ltpgt
פורבס ושלטון בנו את CUC אינטרנשיונל, שהחלה דרכה כמועדון לקוחות המציע מוצרי צריכה ושירותי נסיעות ותיור ללקוחות בנקים. CUC גדלה במהירות באמצעות רכישות, והאחרונה בהן היתה המיזוג עם HFS ב-1997. החברה הממוזגת שינתה את שמה לסנדנט, והיא שלטה במותגים כמו אוויס (השכרת רכב); דייס אין (מלונות); וסנצ'רי 21 (תיווך נדל"ן).
lt/pgt

ltpgt
"זמן קצר אחרי מיזוג סנדנט, שיבחו פורבס ושלטון זה את זה במפורש על כישוריהם כ'מהנדסים פיננסיים', שהצליחו לנהל הונאה רבת-שנים, ולהבטיח את הצלחתם בכך ששכנעו את HFS בעורמה להתמזג עם CUC", נכתב בתביעה שהגישה רשות ניירות הערך לבית משפט פדרלי בניו ג'רזי. רשות ניירות הערך לא אמרה היכן השיגה את המידע הזה. בעת המיזוג, היה פורבס יו"ר ומנכ"ל CUC, ושלטון היה נשיא וסמנכ"ל תפעולי.
lt/pgt

ltpgt
כתבי האישום נגד פורבס ושלטון הם דוגמה לנכונות הגוברת בתביעה הכללית בארה"ב להעמיד לדין מנהלים על הונאת משקיעים ברישום כוזב של הכנסות ורווחים. כעת מנהלת הרשות חקירה בחשד להונאה פיננסית בלוסנט טכנולוג'יס, ובזירוקס.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully