וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 15 חודשי מעצר: נמרודי ישוחרר מחר ממעצר

3.3.2000 / 18:00

בית המשפט העליון דחה את בקשת הפרקליטות להאריך את המעצר בשלושה חודשים; נמרודי ישוחרר בתום עדות עד המדינה הרביעי, יגאל תם; השופט: אין חשש כי השחרור ישפיע על העדים במשפט


יו"ר מועצת המנהלים לשעבר של העיתון "מעריב", עופר נמרודי, ישתחרר ממעצרו ביום ראשון בצהריים, בתום 15 חודשי מעצר. אתמול דחה שופט בית המשפט העליון, יעקב טירקל, את בקשת הפרקליטות להאריך את מעצרו של נמרודי ב-90 יום נוספים.

השופט הורה להאריך את מעצרו של נמרודי עד לתום עדותו של עד המדינה בפרשה, יגאל תם, או עד ל-15 במארס - המועד הראשון מבין השניים, אולם עדותו של תם צפויה להסתיים ביום ראשון. השופט קבע, כי אין יסוד מספיק לחשש כי השחרור ישפיע על עדי התביעה האחרים.

השופט טירקל ציין בהחלטתו, כי השופטים שדנו עד כה בבקשות קודמות של הפרקליטות להארכת המעצר, קבעו כי יש הצדקה לבקשות, כל עוד לא נסתיימו עדויות חמשת עדי המדינה בפרשה, אך לא מצאו הצדקה כזו לגבי העדים האחרים. כמו כן, דחה השופט את טענת הפרקליטות, כי מאז הארכת המעצר האחרונה השתנו הנסיבות, לאור כתבי האישום שהוגשו כנגד אביו של נמרודי, יעקב, וכנגד אריה קרישק באשמת הטרדת עדים ושיבוש הליכי משפט.

טירקל גם קבע, כי עם סיום עדותו של תם, עד המדינה הרביעי בפרשה, אין להשאיר את נמרודי במעצר עד לשמיעת עדותו של העד החמישי, רן גלוגאו. השופט קבע כי עדות גלוגאו נחוצה להוכחת שני אישומים בלבד מתוך תשעת האישומים שהוגשו כנגד נמרודי, שאינם החלק העיקרי בכתב האישום. השופט ציין, כי משפטו של נמרודי, המתנהל בבית המשפט המחוזי בתל אביב, מתנהל ביעילות ובזריזות רבה, בתדירות של 3-4 ישיבות בשבוע.

השופט קבע, כי נמרודי ישוחרר בערבות ובתנאי שיחרור שיבטיחו כי לא יימלט מדין, וכי הוא לא ישפיע על עדים במשפט, או לשבש את הליכי המשפט. נמרודי נעצר בנובמבר 99'. הוא מואשם בעבירות של קשירת קשר לביצוע רצח, הדחת עדים ושיבוש הליכי החקירה נגדו.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully