וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד מבקש להביא התקציב להצבעה בקריאה ראשונה ביום ב'

3.3.2000 / 20:00

אם ברגע האחרון יתברר שאין רוב בעד התקציב, הליכוד יבקש לדחות את ההצבעה עד לאחר הקמתה של הממשלה החדשה

הארץ
ltpgt
lt/bgtמאת צבי זרחיהltbgt

הליכוד מבקש להעלות ביום ב' הקרוב את הצעת תקציב המדינה ל-2001 להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. לדברי יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ ראובן ריבלין, אם ברגע האחרון יתברר שאין רוב בעד התקציב, הליכוד יבקש לדחות את ההצבעה עד לאחר הקמתה של הממשלה החדשה; ריבלין פנה אמש אל מזכיר הכנסת, אריה האן, והודיע לו כי הבקשה להצבת התקציב על סדר יומה של המליאה היא על דעתו של ראש הממשלה הנבחר, אריאל שרון.
lt/pgt

ltpgt
ריבלין גם פנה אל ראשי מפלגת העבודה בבקשה לתמיכת הח"כים של המפלגה בתקציב. שר האוצר היוצא, אברהם שוחט, הודיע לו כי עמדת המפלגה בעניין תוכרע בימים הקרובים, מאחר שהמפלגה עסוקה עד היום בצהריים בבחירת מועמדיה לכהונה בממשלה. ריבלין מצפה לתמיכתם של הח"כים ממפלגת העבודה, מאחר שמדובר בהצעת חוק התקציב שהוגשה לכנסת לפני 5 חודשים על ידי שוחט.
lt/pgt

ltpgt
בימים הקרובים ינסו ראשי הליכוד לגייס את תמיכתם בתקציב של הח"כים מש"ס, ישראל בעלייה, המפד"ל, יהדות התורה והאיחוד הלאומי. ההצבעה על התקציב צפויה להיערך לאחר ההצבעה על חוק טל, המאריך את תוקפו של ההסדר לדחיית השירות בצה"ל של תלמידי הישיבות, ולפיכך, בליכוד מצפים לתמיכתם של הח"כים מהסיעות הדתיות והחרדיות.
lt/pgt

ltpgt
לדברי ריבלין, ישנה חשיבות רבה לאשר את התקציב בקריאה ראשונה כבר בתחילת השבוע הבא, לפני הקמתה של הממשלה החדשה, על מנת שוועדת הכספים תוכל להספיק ולדון בו ובחוק ההסדרים עד לסוף מארס 2001 - המועד המועדף על הליכוד להעברת התקציב בקריאה שנייה ושלישית בכנסת. במידה שלא יהיה ניתן לאשר התקציב עד לסוף החודש, יפעל הליכוד לשינוי החוק, כדי לאפשר את אישור התקציב עד לסוף מאי או יוני 2001.
lt/pgt

ltpgt
בליכוד מציינים כי עד להצבעה בקריאה השנייה והשלישית בתקציב ניתן יהיה להכניס בו שינויים, בהתאם לדרישותיהן של מפלגות הקואליציה. ההערכה היא שהיקף השינויים יגיע לכמיליארד שקל, אך בכל מקרה לא תהיה פריצה של מסגרת התקציב.
lt/pgt

ltpgt
בנוסף, לקראת ההצבעה בקריאה שנייה ושלישית על חוק ההסדרים עשויה הממשלה החדשה לבקש מהכנסת לבטל חלק מהחוקים הפרטיים
שהתקבלו בחודשים האחרונים, שלהם עלות תקציבית אדירה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully