וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרופה לכאבי מחזור: התכרבלות מתחת לשמיכה

3.3.2000 / 20:00

חוקרים טוענים כי חימום הגוף מתחת לשמיכת הפוך בזמן כאבי מחזור יעיל במידה זהה לתרופות נוגדות כאב; שילוב של תרופות וחימום הביא להקלה מהירה יותר על הכאב


מאת מוטי גל

התכרבלות במיטה תחת פוך מחמם ביום חורף קר עשוייה להיות יותר מסתם כיף: החימום ככל הנראה יעיל, ממש כמו נטילת תרופה משככת כאבים בזמן התכווצויות מכאיבות של המחזור החודשי, כך טוענים חוקרים מאוניברסיטת ניו ג'רזי. המחקר החדש פורסם בגליון החדש של הירחון "מיילדות וגניקולוגיה".

לא ברור עדיין כיצד החום מוביל להקלת כאבי ההתכווצויות בזמן המחזור החודשי, אולם עורכי המחקר מציעים כי החום עשוי לשנות את סף הכאב אצל הנשים, בדרך הזהה למתן תרופת דמה (פלצבו). תיאוריה נוספת היא שהחום מפחית את פעילות מערכת העיכול ובכך מקל מהלחץ המופעל על הרחם הסמוך.

ד"ר גרסון וייס מצוות החוקרים, טוען כי החימום עשוי אף להיות קשור לפעילות ההורמונלית אשר גורמת לרחם להתכווץ. "חום הוא מרחיב כלי דם המגביר את זרימת הדם" הסביר וייס, "ובכך הוא עשוי להפחית את כיווץ כלי הדם והרחם בעקבותיו".

יהיה המנגנון אשר יהיה, אמצעי חימום הביאו להקלת ההתכווצויות. נשים שהשתתפו במחקר, דיווחו על הקלה בכאב במידה זהה לקבוצת נשים מקבילה אשר נטלה 3 פעמים ביום את התרופה "איבופרופן", תרופה משככת כאבים. מצד שני, הנשים "המחוממות" אשר קיבלו במקביל גם טיפול תרופתי דיווחו על שיפור מהיר יותר בתסמיני הכאב.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully