וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שני ימי דיונים: לא נראה שמיקרוסופט תפורק

3.3.2000 / 20:00

לדברי אחד המומחים המשפטיים, הסבירות שמיקרוסופט תפורק היא 1 ל-100

סוכנויות הידיעות
לדברי מומחים משפטיים, סיכוייה של מיקרוסופט להימנע מפירוק השתפרו בשני ימי הדיונים בבית המשפט לערעורים שהתנהלו השבוע. אולם עדיין ייתכן שהמלה האחרונה במאבק בין החברה לכוחות שקמו נגדה תישמע בבית המשפט העליון של ארה"ב.

עם חילופי השלטון השתפרו סיכויי החברה, ולכך נוסף הכעס שצוות השופטים חש בשל הערותיו של השופט המחוזי תומס פנפילד ג'קסון בפני כתבים. ג'קסון השווה בין ההתנהגות של מיקרוסופט להתנהגות של מנהיגי כנופיית סוחרי סמים. הערות אלה פוגעות בסיכוייהם של משרד המשפטים האמריקאי ו-19 מדינות שהגישו תביעות נגד החברה. לדברי אחד המומחים, הסיכויים לפירוק הם 1 ל-100 לטובת מיקרוסופט.

סביר להניח שהממשל האמריקאי יעודד את משרד המשפטים להגיע להסדר מחוץ לכתלי בית המשפט. לעומת זאת, מומחה משפטי אחר צופה שמשרד המשפטים יצטרף למדינות בתביעתן לביהמ"ש העליון במקרה הלא סביר שבית המשפט לערעורים יבטל את הממצאים של ג'קסון.

אחד השופטים הזכיר לעו"ד של מיקרוסופט שענקית התוכנה איימה על יצרנית המחשבים אפל שלא תמשיך לייצר את גירסת ה"אופיס" ל"מקינטוש" אם אפל לא תמשיך להשתמש בדפדפן ה"אקספלורר" של מיקרוסופט כברירת המחדל במחשביה.

אולם למרות התרעומת, צפוי שהוראת הפירוק תבוטל מפני שנראה שהשופטים אינם נוטים לקבל את הממצאים של ג'קסון, לפיהם מיקרוסופט קשרה בצורה לא חוקית בין אקספלורר למערכת ההפעלה חלונות, ובכך ניסתה להפוך למונופול בשוק דפדפני האינטרנט.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully