וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנה: אין מידע על חולייה נוספת בתוך המדינה

3.3.2000 / 20:00

מחבל פוצץ מטען חבלה במונית בצומת מי-עמי; ההרוג - קלוד קנפו מטבריה; שמונה פצועים עדיין מאושפזים; המשטרה עצרה ישראלית בחשד לקשר רומנטי עם המחבל; "גדודי השיבה" נטל אחריות

חקירת נסיבות הפיגוע היום בצהריים בצומת מי-עמי שבואדי ערה נמשכת. בפיגוע נהרג קלוד קנפו בן 29 מטבריה. השאיר אחריו הורים ושני אחים. עשרה אזרחים נוספים נפצעו, כאשר מחבל פוצץ מטען חבלה במונית מסחרית.

שמונה פצועים מאושפזים עדיין בבתי החולים רמב"ם בחיפה, העמק בעפולה והלל יפה בחדרה. שלושה במצב קשה, שניים במצב קל עד בינוני ושלושה במצב קל. במונית שבה אירע הפיצוץ היו תשעה נוסעים ונהג. שלושה מהנוסעים הם פלסטינים. הם נפצעו ומאושפזים עדיין בבית החולים, המשטרה מתכוונת לחקור אותם בחשד למעורבות בפיגוע. בנוסף היו במונית אזרח ירדני ושישה אזרחים ישראלים, אחד מהם תושב אום-אל-פאחם.

משטרת תל אביב עצרה אחר הצהריים צעירה ישראלית, תושבת חולון, בחשד לקיום יחסים רומנטיים עם המחבל. בשעות אלו היא נחקרת כדי לבדוק האם ידעה על כוונותיו.

ההערכה היא כי המחבל הוא איש חמאס, תושב השומרון. ארגון המכונה "גדודי השיבה" נטל הערב את האחריות לפיגוע. בכרוז שפורסם הערב בתחנת הטלוויזיה הערבית אל ג'אזירה, נאמר כי הארגון ביצע את הפיגוע כנקמה על התוקפנות הישראלית.

ראש הממשלה היוצא אהוד ברק התייחס הערב לפיגוע ואמר כי מדובר באותה חולייה של מחבלים שהניחה אתמול את המטען ברחוב אלנבי בתל אביב. סגן שר הביטחון, אפרים סנה, אמר בגלי צה"ל כי אין בידי מערכת הביטחון מידע על חוליית מחבלים נוספת שנמצאת בתוך תחומי ישראל. עם זאת הוסיף סנה כי ההערכה היא שנסיונות הפיגוע יימשכו.

הערכה: המחבל התכוון להגיע לטבריה או עפולה

סמוך לשעה 14:00 בצהריים בצומת מי עמי שבוואדי ערה, התפוצצה מונית טרנזיט מסוג מרצדס. המטען הופעל, ככל הנראה, בידי פלסטיני שעלה למונית, שהיתה בנסיעה מכיוון תל אביב לעפולה. המשטרה והשב"כ עקבו אחר הפלסטיני, לאחר שאמש התקבל מידע מודיעני במשטרה לפיו הוא האדם שהניח את מטען החבלה שהתגלה ונוטרל אמש בצומת הרחובות אלנבי-מונטיפיורי בתל אביב. המשטרה מעריכה כי המחבל התכוון להפעיל היום את מטען החבלה בטבריה או בעפולה.

כשנודע לכוחות הביטחון כי שהמחבל, בו חשדו כי הוא נושא מטען נפץ, נמצא בדרכו צפונה, עצרו את המונית לבדיקה בצומת מי עמי. שוטר עלה למונית וביקש לבדוק את תעודת הזהות של הנוסעים. לדברי נהג המונית, הפיצוץ אירע כשהשוטר פנה לאחר הנוסעים, כנראה המחבל עצמו, וביקש ממנו את תעודת הזהות.

מפקד המחוז הצפוני של המשטרה, אליק רון אמר כי רוב הפצועים הם נוסעים תמימים שישבו במונית. מפקד משמר הגבול בצפון, נצ"מ בנצי סאו אמר הערב כי "האירוע החל באזור המרכז. המשטרה רדפה אחרי המכונית ובאזור צומת מי עמי הופעל המטען, כשהמשטרה סגרה על המכונית". לדבריו, עדיין לא ברור האם כל האנשים שישבו במכונית ידעו כי היא נושאת מטען נפץ.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully