וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות שערים בכל המגזרים בעקבות וול סטריט

3.3.2000 / 20:00

יצרנית מחשבי כף היד פסיון קרסה ב-25% לאחר שפירסמה דו"ח מאכזב; מניות ציוד התקשורת ירדו בעקבות האזהרה של 3Com

יהודה שויצר
ltpgt
בוול סטריט אין אפילו יום אחד ללא אזהרות רווח, והאווירה השלילית חילחלה גם לשוקי אירופה שסיימו עוד יום מסחר באקורד שלילי צורם. לאכזבה משוקי ההון מעבר לים הצטרפה היום גם אכזבה מבית עת הבנק המרכזי של אירופה החליט לא להוריד את הריבית, למרות התרבות הסימנים על האטה ביבשת.
lt/pgt

ltpgt
ירידות שערים חדות במניות הטלקום בכלל ובבריטיש טלקום במיוחד הובילו את ה-FTSE בלונדון לירידה של 0.16% בסיום המסחר. מדד הטכנולוגיות, ה-techMARK, איבד 2.2%. בפאריס ירדו יצרניות ציוד התקשורת בעקבות אזהרת הרווח של 3Com וה-CAC סיים בירידה של 0.36%.
lt/pgt

ltpgt
הבנק המרכזי של אירופה הותיר, כאמור, את ריבית הבסיס בגוש היורו ללא שינוי בפגישתו היום ברמה של 4.75%. קובעי מדיניות הריבית של הבנק אמרו כי דרושים עוד סימנים לדעיכת הסכנה האינפלציונית כדי להביא להורדת ריבית. ייתכן, אמרו אנשי הבנק, כי הורדת הריבית תתבצע כבר ברבעון השני של השנה.
lt/pgt

ltpgt
יצרניות ציוד התקשורת הגדולות איבדו גובה לאחר שיצרנית ציוד התקשורת האמריקאית 3Com פירסמה את תחזיותיה העגומות לעתיד. נוקיה ירדה ב-1.2%, אריקסון איבדה 5.6% ואלקטל הצרפתית סיימה בירידה של 1.5%.
lt/pgt

ltpgt
במניות הטלקום נרשמה חולשה בהובלת בריטיש טלקום שהשילה 6.1%, סונרה מפינלנד איבדה 7.5% ו-וודאפון סיימה בירידה של 2.4%.
lt/pgt

ltpgt
יצרניות השבבים רשמו ירידות בעקבות אזהרת הרווח של גייטווי, אשר אותתה על המשך מגמת החולשה בשוק המחשבים העולמי. ST הצרפתית-איטלקית, יצרנית השבבים הגדולה באירופה, ירדה ב-6.5%, חברת ARM הבריטית איבדה 2.3%, אינפיניון הגרמנית יורדת ב-3.8% והחברה האם שלה, סימנס, יורדת ב-2.5%.
lt/pgt

ltpgt
יצרנית מחשבי כף היד פסיון התרסקה ב-25% לאחר שדיווחה על הפסד שנתי של 9.4 מיליון דולר בעקבות עלויות גבוהות ביחידת המחשב, השקעה במיזם אינטרנט סלולרי ורכישות.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully