וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יובל ארד לשרון: איך אתם לא מתביישים?

12.10.2003 / 8:00

שרון ומופז עדכנו את בתו ואשתו של רון ארד לגבי עסקת השבויים. יובל הטיחה בהם האשמות קשות: איך אתם מעזים לשחרר את דיראני מבלי שאקבל את אבא שלי בחזרה?

בתו של הנווט השבוי הטיחה האשמות בראש הממשלה, אריאל שרון, במסגרת פגישה טעונה לפני ימים אחדים בה השתתפו גם אמה, תמי ארד ושר הביטחון, שאול מופז. יובל, היום בת 18, לא פגשה את אביה כבר 17 שנה.

העיתון "ידיעות אחרונות" חשף כי שרון ומופז קיימו שתי פגישות עם יובל ותמי ארד, בהן דיווחו להן על עסקת השבויים עם החיזבאללה. בתום הדיווח ביקשה יובל לומר את אשר על ליבה ותקפה את השניים מילולית: "אתם לא מתביישים?, איך אתם מעזים לשחרר את דיראני, שחטף את אבי והכניס אותו לתא מטען של מכונית שבה הוחזק במשך קרוב לשנה... איך אתם משחררים את דיראני בלי שאני אקבל את אבא שלי בחזרה?". אנשים שלקחו חלק בפגישה סיפרו כי שרון ומופז לא נותרו אדישים למול דבריה הקשים, ועיניהם דמעו.

במרכז עסקת השבויים עומד נושא שחרורם של עבד אל כרים עובייד ומוסטפא דיראני, שנתפסו כקלפי המיקוח העיקריים של ישראל בתמורה למידע על רון ארד. על פי הדיווח, שרון סבור שלדיראני אין יותר משקל כקלף מיקוח. לדבריו: "אם לחיזבאללה היה מושג על רון ארד, הם היו דורשים מאיתנו מחיר עתק שהיינו משלמים אותו".

לדעת ראש הממשלה חייבת ישראל לחלץ כל יהודי המוחזק בשבי במדינה ערבית, כולל אלחנן טננבאום, איש העסקים שנחטף ונסיבות חטיפתו יותרו לפרסום מחר.

ללא ערעור - נסיבות חטיפת טננבאום יפורסמו ממחר

יוסי מלמן ויהונתן ליס מ"הארץ" מוסיפים:

משפחת טננבאום נוטה שלא להגיש ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב בשבוע שעבר, לבטל את צו איסור הפרסום שהוטל בפרשת אבי המשפחה, אלחנן טננבאום. נציגי המשפחה ייוועדו היום עם פרקליטם, עו"ד אלי זוהר, ויקבלו החלטה סופית בעניין. אם תחליט המשפחה לא להגיש את הערעור, היא תכנס מסיבת עיתונאים ביום שני, להגיב על הפרסומים.

אם אכן לא יוגש ערעור יוכלו כלי התקשורת לפרסם, החל ממחר בשעה 15:00, את הפרטים הנוגעים לנסיבות נפילתו של אל"מ (מיל') טננבאום לידי החיזבאללה, וכל הפרטים הקשורים לדרך שבה נקלע למצבו. הפרסום מתאפשר לאחר שהשופט המחוזי בתל אביב, אורי שוהם, קיבל ביום חמישי את עתירת "הארץ", שהצטרף אליה ערוץ 10, לבטל את צו איסור הפרסום.

בני משפחת טננבאום נועדו אתמול עם שר החוץ סילבן שלום, וניסו לגייס את תמיכתו בעסקת חילופי השבויים. בני המשפחה הביעו את חששם כי פרסום נסיבות החטיפה יחבלו בסיכויים לחלץ את טננבאום. שלום הבטיח לנסות ולהשיג מידע נוסף על מצב בריאותו. בני המשפחה סיפרו כי החליטו שלא לחשוף את עברו של טננבאום ותרומתו למדינה, אף שהדבר עשוי לסייע בשכנוע הציבור לתמוך בהסכם.

ב"ידיעות אחרונות" דווח היום כי עשרה קציני מילואים בכירים מתכוונים לשלוח ביום שלישי הקרוב מכתב לראש הממשלה, אריאל שרון, ובו קריאה להחזרת טננבאום במהרה לארץ. לטענתם הקצינים טננבאום תרם רבות לביטחון ישראל, במסגרת שירותו הצבאי הסדיר ובמילואים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully