וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח אמנסטי: אלפי אסירים במצרים סובלים מעינויים

3.3.2000 / 20:00

הארגון טוען כי עצורים, בהם נשים וילדים, סובלים ממכות, הלם חשמלי, תליה מהקרסוליים ואיום ברצח ובאונס; משרד הפנים המצרי: יש שיפור - הסוהרים מקבלים שיעורים בנושא זכויות האדם


דו"ח ארגון זכויות האדם הבינלאומי אמנסטי, חושף תמונה קשה של עינויים והתעללויות המתבצעים ללא הבחנה בתחנות משטרה ובתי מעצר ברחבי המדינה. בדו"ח נטען כי אלפי עצירים במצרים סבלו במשך השנים מעינויים. מאות אלפי תלונות על עינויים לא נחקרו כראוי, נטען בדו"ח, ומבצעי העינויים הובאו למשפט רק לעיתים נדירות, גם במקרים בהם העינויים מסתיימים במוות.

שמו של הדו"ח הוא: "מצרים – העינויים נותרו נפוצים, בשעה שקריאות לצדק אינן זוכות לתשומת לב". מחבריו טוענים כי מרבית קורבנות העינויים, בהם נשים, צעירים וקשישים, הוחזקו בתחנות משטרה בקשר לעבירות פליליות.

סוגי העינויים הנפוצים במדינה, על פי הדו"ח, הם: מכות, שימוש בהלם חשמלי, הלקאה, תליה מהקרסוליים או הידיים. כמו כן דווח על התעללויות כגון איומים ברצח, ואיומים באונס של העצורים, או בני משפחותיהם. הארגון מאשים את שלטונות מצרים בהתעלמות מהחוק הבינלאומי, ומהמלצות קודמות בנושא מצד ארגונים בינלאומיים, ביניהם האו"ם.

עם זאת, הדו"ח מציין כי יש סימני שינוי. באחד המקרים ציין הדו"ח לטובה, כי שישה סוהרים הורשעו בגרימת מוות של אסיר. עוד נטען, כי קיימת ירידה במקרי האלימות על רקע פוליטי, בשל הפחתת המעצרים של חברי קבוצות איסלאמיות בשנים האחרונות.

דובר של משרד הפנים המצרי, אמר בתגובה לבי.בי.סי כי הוא אינו יכול להגיב על ממצאי הדו"ח, אולם הדגיש כי "חל שיפור". הדובר סיפר כי אנשי כוחות הביטחון מקבלים כעת שיעורים בנושאי זכויות האדם והחוק ההומנטרי. לדבריו, העינויים נעשים בידי גורמים אינדיבידואלים, ולא באופן שיטתי.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully