וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסייה למורדים: תוכיחו שהחטופים בחיים

יוסי מלמן ושירות "הארץ"

11.10.2003 / 8:54

צוות המו"מ של הכנסייה בקולומביה יצא לאזור החטיפה ודורש מאנשי אי.אל.אן מידע על מצב 7 המטיילים החטופים. הערכה: המשבר לא ייפתר בזמן הקרוב

הכנסייה הקתולית בקולומביה דורשת מארגון המורדים אי.אל.אן מידע מוכח על מצבם של שבעת המטיילים החטופים במדינה, בהם ארבעת הישראלים. הדרישה הושמעה אתמול במסיבת עיתונאים, מפי הכומר דאריו אצ'וורי. איש הדת הוא אחד משלושת חברי המשלחת המיוחדת של הכנסייה שיצאה שלשום מהבירה בוגוטה והגיעה לסנטה מרתה, עיר המחוז בהרי סיירה נוואדה, כדי לפתוח במו"מ על שחרור החטופים.

"אנו מחכים שהאי.אל.אן ינחה אותנו לאן להגיע למפגש, כדי לפתוח במו"מ", אמר הכומר. הוא הוסיף שהמשלחת ביקשה מארגון המורדים להיפגש עם החטופים, וכן לאפשר לשבע משפחות החטופים לקבל מידע והוכחות לגבי מצבם. חבר משלחת אחר ביקש מהעיתונאים שלא להכביד עליה, על מנת שלא לפגוע במאמצי החיפוש. בכך רמז, כי על העיתונאים להימנע מניסיונות לעקוב אחרי המשלחת. זאת, לאחר שהצבא ושירותי הביטחון של קולומביה הבטיחו מצידם שלא לעשות זאת.

מקורות בקולומביה העריכו כי משבר החטופים לא ייפתר בתקופה הקרובה, וכי קודם לפגישה צפוי משא ומתן מורכב בין המשלחת לחברי הארגון. באתר האי.אל.אן פורסמה רשימת תביעות ארוכה מהממשלה. הארגון דורש לשפר את תנאי חייהם של האיכרים באזור סיירה נוואדה, ותובע לשחרר את חבריו הכלואים.

אתמול שוחרר בכיר הארגון, קרלוס ארתורו ולנדייה, אחרי שריצה תשע מתוך 20 שנות מאסר שנפסקו לו. הוא שוחרר לפי החלטת שופט, לכאורה ללא קשר למשבר החטופים. עם זאת, השחרור עשוי לסייע בסיום הפרשה: בכלא נחשב ארתורו לאיש קשר בין האי.אל.אן לממשלה, והיה מעורב במגעים בין הצדדים.

שבעת המטיילים נחטפו בקולומביה בתחילת ספטמבר. ארבעת הישראלים החטופים הם בני דניאל, אורפז אוחיון, עידו יוסף גיא וארז אלטויל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully