וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של אירופה הותיר את הריבית ללא שינוי כצפוי; היורו ללא שינוי - 92.68 סנט

3.3.2000 / 20:00

הבנק הודיע כי תיתכן הורדה ברבעון השני, אולם דרושים יותר נתונים כדי להגיע להחלטה

דפנה מאור
ltpgt
הבנק המרכזי של אירופה הותיר את ריבית הבסיס בגוש היורו ללא שינוי בפגישתו היום. קובעי מדיניות הריבית של הבנק אמרו כי דרושים עוד סימנים לדעיכת הסכנה האינפלציונית כדי להביא להורדת ריבית.
lt/pgt

ltpgt
ייתכן, אמרו אנשי הבנק, כי הורדת הריבית תתבצע כבר ברבעון השני של השנה. היורו שמר על יציבות יחסית לאחר ההחלטה ונסחר ב-92.68 סנט לעומת 95.52 סנט בבוקר.
lt/pgt

ltpgt
סימני האינפלציה באירופה היו מעורבים: מצד אחד, למרות ירידה במדד המחירים לצרכן בגוש היורו בינואר, לראשונה מזה שנתיים נרשמה עלייה בגרמניה ואיטליה. מצד שני, היום נודע כי הצמיחה בגרמניה ברבעון הרביעי ב-2000 היתה האיטית ביותר מאז אמצע שנת 1999. התוצר המקומי הגולמי (תמ"ג) גדל ב-0.2% לעומת הרבעון השלישי, וב-1.9% לעומת הרבעון המקביל.
lt/pgt

ltpgt
ההחלטה על הריבית לא הפתיעה את השוק. מרבית האנליסטים צפו כי הריבית תישאר ללא שינוי, למרות שמקבלי ההחלטות באירופה עשויים היו ללכת בעקבות הבנק הפדרלי של ארה"ב, שהוריד את הריבית בחודש ינואר באחוז. למעשה, החלטת הבנק יוצאת דופן - בקוריאה הדרומית, קנדה, יפאן ואוסטרליה, הלכו הבנקים המרכזיים בעקבות ארה"ב והורידו את הריבית.
lt/pgt

ltpgt
נתוני האינפלציה לחודש ינואר מראים כי המחירים לצרכן עלו בגוש היורו ב-1.9% לעומת עלייה של 1.7% בדצמבר. מחירי הנפט היו אחראים לחלק ניכר מהגידול, לאחר שעלו ב-15% מתחילת השנה. הצמיחה החזויה לגוש היורו השנה היא 2.6% לעומת 3.5% בשנת 2000. בארה"ב צפויה הצמיחה להאט מ-5% בשנת 2000 ל-1% השנה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully