וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשואה זנקס: מדד סביבת האינפלציה ירד ל-1.8%

3.3.2000 / 20:00

הריבית הריאלית ירדה ל-5.9%; כל הגורמים בהם מתחשב בנק ישראל בקביעת מדיניותו המוניטרית, תומכים בהמשך הורדת הריבית

אלי דניאל
ltpgt
מדד סביבת האינפלציה, שאותו מפרסם בית ההשקעות נשואה זנקס מדי שבוע, מצביע על ירידה של 0.1% בסביבת האינפלציה, מרמה של 1.9% ל-1.8%.
lt/pgt

ltpgt
מדד סביבת האינפלציה של נשואה זנקס מורכב משקלול של תחזיות כלכלני המקרו המובילים לשנה הקרובה; מציפיות האינפלציה בשוק ההון לשנתיים הקרובות; מהאינפלציה הבסיסית בחודשים האחרונים; ומהאינפלציה הנגזרת משיעור השינוי בכמות הכסף.
lt/pgt

ltpgt
על פי כלכלני נשואה זנקס, חלו בשבוע האחרון מספר שינויים קלים במרכיבי המדד. תחזית האינפלציה של "החזאים" ירדה ל-2.3%, לעומת 2.4% בשבוע שעבר - בעקבות שינוי חד כלפי מטה בתחזית האינפלציה של אחד החזאים בשוק. הציפיות בשוק ההון ירדו ל-1.2%, לעומת 1.3% בשבוע שעבר - בעקבות העלייה הקלה שנרשמה בתשואת האפיקים הצמודים, במקביל ליציבות בתשואת האפיקים השקליים.
lt/pgt

ltpgt
בנשואה זנקס מציינים כי סביבת אינפלציה נמוכה של 1.8% משמעותה ריבית ריאלית של 5.9%, וזו הפעם הראשונה מאז החל להתפרסם מדד סביבת האינפלציה שהריבית הריאלית נמוכה מ-6%. מגמה זו נובעת מיציבות יחסית בסביבת האינפלציה, על רקע הורדה זהירה ועקבית בריבית מצד בנק ישראל. תהליך זה צפוי להימשך בשנת 2001.
lt/pgt

ltpgt
בנשואה מציינים כי כל הגורמים בהם מתחשב בנק ישראל בקביעת מדיניותו המוניטרית תומכים בהמשך הורדת הריבית. כאשר האינפלציה הבסיסית נמוכה; ציפיות האינפלציה בשוק ההון ובקרב החזאים נמוכות; קצב הגידול של אמצעי התשלום הוא סביר; קיימים סימנים ברורים להאטה בפעילות הכלכלית; ויש סיכוי טוב להקמת ממשלת אחדות שתאשר את תקציב שנת 2001 - אזי גדל הסיכוי להורדת הריבית.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully