וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן: ראש הממשלה פיזר הפרלמנט

10.10.2003 / 11:08

הודיע על הקדמת הבחירות הכלליות לתחילת החודש הבא. מומחים: הניצחון בשנית מונח בכיסו. המטרה: חיזוק התמיכה הציבורית ברפורמות אותן הוא רוצה להנהיג

ראש ממשלת יפן ג'ונאיצ'ירו קואיזומי פיזר היום את הפרלמנט וקרא להקדמת הבחירות הכלליות ל-9 בנובמבר. ההחלטה על פיזור הפרלמנט הוגשה לקיסר אקיטו לאישורו הרשמי, ולאחר מכן ניתנה הודעה על כך בבית הנבחרים. הבחירות הללו יהיו הראשונות מאז שנבחר קואיזומי ב-2001. הבחירות היו צפויות להתקיים רק ביוני 2004.

מהלך זה היה צפוי לאחר זכייתו של קואיזומי בהנהגת "המפלגה הליברלית הדמוקרטית" בחודש שעבר. למפלגה כיום 285 מתוך 480 ממושבי הפרלמנט. בבי.בי.סי דווח, כי על פי ההערכות, קואיזומי רוצה להגדיל את התמיכה בו, על מנת לקדם את תכניות הרפורמה אותן הוא רוצה להנהיג.

סקרי דעת קהל שנעשו לאחרונה נותנים לקואיזומי תמיכה של 60 עד 65 אחוזים. מומחים צופים כי נצחונו של קואיזומי כבר "מונח בכיסו". "גם אם לא היה זוכה לפופולריות כה רבה", הם טוענים, "אין ביפן אופוזיציה מספיק חזקה נגדו".

לדבריהם, השאלה היא האם קואיזומי יהיה אמיץ מספיק כדי לקדם עוד רפורמות שאפתניות. אחד מהמומחים אמר כי "הנשק היחיד שיש לקואיזומי הוא הפופולריות שלו בקרב הציבור", אולם הזהיר כי "הבעיה כאן היא שאם הציבור יתחיל לחוש את כאב הרפורמות הכלכליות, קואיזומי יאבד גם את הנשק הזה".

קואיזומי נכנס לתפקידו בהבטחה לשנות את יפן, אבל כעת נשמעים קולות במדינה המאשימים אותו בהתנהלות זהירה מדי. ואולם נראה, כי השיקום החזק של הכלכלה היפנית יעזור לו להרחיב את הפופולריות שלו. "אני זקוק לתמיכתכם על מנת לזכות באמון הציבור, שהמפלגה אכן השתנתה", קרא ראש הממשלה לחברי הפרלמנט, לאחר ההודעה על פיזורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully